Kunt u echt file types allowen en disallowen bij WerdPress (robots.txt)

kan je dit werkelijk doen bij WordPress. Ik heb onlangs gelezen dat het niet mogelijk is om dat te doen in robots.txt, voorbeeld:
User-agent: Googlebot
Allow: .gif$
Allow: .jpg$
Disallow: .jpeg$
Disallow: .png$
Disallow: .bmp$

en kunt u * gebruiken bij disallow?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Voor alle duidelijkheid: het robots.txt bestand heeft niets met Wordpress te maken; het kan op elke website gebruikt worden.

Het officiele robots.txt protocol ondersteunt de wildcard karakters * en $ niet, het 'Allow' commando evenmin. Echter, de grootste zoekmachines (Google, Yahoo! en Bing) ondersteunen deze dingen sinds 2008 wel.

Als je bijvoorbeeld Google geen toegang wilt geven tot .png en .gif bestanden, kun je een dergelijke robots.txt maken:

User-agent: Googlebot
Disallow: /*.png$
Disallow: /*.gif$

Zie de bronnen voor meer informatie. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt ook categorieën of bepaalde delen van je website blokkeren. Dan ziet je robots.txt er zo uit;

User-agent: *
Disallow: /category/baby-winkel/
Disallow: /category/kinder-winkel/
Disallow: /category/speelgoed-winkel/
Disallow: /category/vakantie-winkel/
Disallow: /calender
Disallow: /date

Achter category vul de daadwerkelijke categorie in die je tegen wilt houden voor de zoekmachines.