hoe maak je een html/php header?

Hallo gebruikers van Goeievraag, kijk nu heb ik deze code in elke pagina:

kijk dit werkt wel perfect, alleen ik zou graag gewoon 1 pagina willen die heet header.html ofzo of header.php en dat ik dan daar dit in zet, maar hoe doe ik dat?

Alle bestanden zijn nu .html moet ik dat dan ook aanpassen? Ben pas een beginner hoor, dus verwacht niet teveel en maak het a.u.b. duidelijk :D

m.v.g.
Eigenaar FreezyCraft

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mbv een include. Je maakt een los bestand met bovengenoemde code erin. Vervolgens maak je van je .html pagina's .php pagina's.
Op de plek waar de code moet komen doe je een include. Les meer op: http://www.w3schools.com/php/php_includes.asp
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op http://www.codeacademy.com kun je gratis verschillende programmeer cursusjes volgen, misschien heb je er wat aan

Antwoorden (1)

Hallo,

Om een menu bij elke pagina zou ik gebruik maken van include (PHP).

Een paar voorbeelden:

header.php:

home.php / contact.php / donate.php:

Home

include('header.php');
?>

Home

Welkom.....

Let wel goed op hoe je iets include. Als het bestand in dezelfde map staat kun je gewoon 'header.php' gebruiken, anders '/includes/header.php' als het bestand in de includes map staat.

Hopelijk kom je er uit.

Groet,
Djorno10
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Is dit antwoord misschien ook handig voor jplt die vraagt: "Hoe kan ik een menu makkelijk op alle pagina's krijgen?"? Zie http://www.goeievraag.nl/computers-internet/programmeren-design/vraag/573546/menu-makkelijk-pagina.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb mijn vraag ook daar gepost. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel antwoord :-)