Hoe maak je het onmogelijk om foto's op te slaan?

soms zie ik mooie professionele foto's van bekende mensen
dan probeer ik die op te slaan bij afbeeldingen.
de site laat dat niet toe omdat men die wil verkopen.
hoe kan men facebookfoto's zodanig bewerken dat die niet over te nemen zijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kan dit niet uitzetten. Een foto wat op Facebook geplaatst word kan worden gebruikt voor advertenties, daarom kan je dit niet uitzetten. Artikel 9.1 van de voorwaarde van Facebook:

Artikel 9.1
Je geeft ons toestemming je naam, profielfoto, inhoud en informatie (zoals een merk dat je leuk vindt) te gebruiken voor commerciële, gesponsorde of gerelateerde inhoud die door ons wordt aangeboden of verbeterd. Dit betekent bijvoorbeeld dat je een bedrijf of een andere entiteit toestaat ons te betalen om je naam en/of profielfoto met je inhoud of informatie te tonen, zonder dat je daarvoor compensatie krijgt. Als je een specifieke doelgroep hebt geselecteerd voor je inhoud of informatie, respecteren we bij het gebruik je keuze.

Je gaat door het gebruiken van Facebook akkoord met deze voorwaarden. Ga je niet akkoord met deze voorwaarde dien je je account te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het voorbeeld dat je noemt is waarschijnlijk de mogelijkheid om de rechtermuistoets te blokkeren. Dit doen die sites via javascript. Op Facebook is het niet mogelijk om zelf javascripts te plaatsen om zo de rechter muistoets te blokkeren. Daarnaast geef je bij het uploaden de rechten vrij aan Facebook om de afbeeldingen commercieel te gebruiken. Het handigste is gewoon om een watermerk in de foto's te plaatsen zodat deze niet mooi genoeg zijn om bijvoorbeeld aan de muur te hangen.

Let wel, het blokkeren van de rechter muistoets is een hele basale beveiliging. Alles dat op het scherm te zien is, is op te slaan door de gebruiker. De print screen toets werkt altijd wel en er zijn ook speciale programma's. Daarnaast indexeert Google Images ook de afbeeldingen en biedt deze via hun interface aan waar de rechter muistoets wel gewoon werkt. Overigens is het, wanneer je een eigen site hebt, mogelijk om indexering te verbieden.

Hoe dan ook, echt beveiligen is niet mogelijk. Het enige dat je kunt doen is de foto's lelijk genoeg maken waardoor ze niet langer interessant zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan het niet onmogelijk maken maar je kan wel bijvoorbeeld op de foto zelf middenin een groot watermerk neerzetten en een downloadlink met de orginele foto (als je wilt dat er betaald word)