Hoe verplaats ik mijn text in css?

Hallo, ik ben bezig met een website en wil graag text op een bepaalde positie hebben, ik heb in html een h1 regel geschreven en in css ben ik verder gegaan voor de font-size en dat soort dingen. Maar als ik de text met een margin-top naar boven of beneden wil hebben doet hij dat niett maar bij een margin-left wel. Hoe komt dit?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Voor het positioneren van tekst in een css-bestand kun je het element position gebruiken. In een HTML-handleiding is verdere uitleg over het gebruik hiervan te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk even op www.w3schools.com want daar krijg je niet alleen uitleg, maar kun je ook even experimenteren. Heb je de zaak daar voor elkaar, dan kun je het met kopiëren/plakken in je eigen html zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan best als eerste regel in je css het volgende zetten:
* { margin:0; padding:0; }
Daarmee vallen alle margins en paddings, die bepaalde elementen automatisch meekrijgen, weg.
Of voor jouw specifieke geval alleen dit:
h1 { margin:0; padding:0; }
Daarna zullen margin-top en margin-bottom wel reageren voor je h1-regel.