Hoe kan ik een PNG afbeelding opslaan als XML?

Ik ben niet heel erg handig met computers, en ben bezig met een database van een spel. Om afbeeldingen toe te voegen moet ik van al mijn afbeeldingen (PNG) ook een XML-versie opslaan. Hoe kan ik dit makkelijk doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
SimonV
10 jaar geleden
Bedoel je dit?
Reddie
10 jaar geleden
@SimonV , volgens mij wel. Het is geen XML-versie, maar een verwijzing naar een afbeelding (.PNG .JPG .BMP kan allemaal).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je kunt png bestanden als binary opslaan in een xml tussen een tag.... jullie zijn in de war met href links
Reddie
10 jaar geleden
@j4ck1nth3b0x , volgens mij heb je gelijk, en ben ik in de war.

Antwoorden (2)

Ik ben ook niet zo goed met computers,dus ik weet niet of het helpt.

Maar as ik een afbeelding wil opslaan als .bmp of .jpg bestand.

Dan kun je op alt+prt sc drukken als je de afbeelding voor je ziet.Daarna staat de afbeelding in je rechtermuisknop.Nu kun je hem in paint(of een ander picture programma plakken en opslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt png embedden in een XML middels Base64 encoding, in normale byte order gaat het niet goed omdat XML geen formaat is voor binary data, je zult er speciaal een writer voor moeten schijven want niet veel programma's doen dit zo. Ik vond een voorbeeld in C#:

//Load the picture from a file
Image picture = Image.FromFile(@"c:\temp\test.gif");

//Create an in-memory stream to hold the picture's bytes
System.IO.MemoryStream pictureAsStream = new System.IO.MemoryStream();
picture.Save(pictureAsStream, System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Gif);

//Rewind the stream back to the beginning
pictureAsStream.Position = 0;
//Get the stream as an array of bytes
byte[] pictureAsBytes = pictureAsStream.ToArray();

//Create an XmlTextWriter to write the XML somewhere... here, I just chose
//to stream out to the Console output stream
System.Xml.XmlTextWriter writer = new System.Xml.XmlTextWriter(Console.Out);

//Write the root element of the XML document and the base64 encoded data
writer.WriteStartElement("w", "binData",
"http://schemas.microsoft.com/office/word/2003/wordml");

writer.WriteBase64(pictureAsBytes, 0, pictureAsBytes.Length);

writer.WriteEndElement();
writer.Flush();

Toegevoegd na 2 minuten:
En dan ziet het er zo uit:

iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAACAAAAAgCAYAAABzenr0AAAABGdBTUEAAYagMeiWXwAAAG9JREFUeJzt1jEKgDAMRuEnZGhPofc%2FVQSPIcTdxUV4HVLoUCj8H00o2YoBMF57fpz%2FujODHXUFRwPKBqj5DVigB041HiJ9gFyCVOMbsEIPXNwuAHkgiJL%2F4qABNqB7QAeUPBAE2QAZUDZAfwEb8ABSIBqcFg%2B4TAAAAABJRU5ErkJggg%3D%3D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
+