Wat is een goede manier om met PHP grafieken te maken?

Ik heb data van een performance test in een database (MySQL). Ik wil de data met PHP omzetten in grafieken. Volgens mij zijn er een aantal (open source) producten om dit mee te doen. Ik weet alleen niet wat het verschil is en welke ik moet kiezen.

Als ik klaar ben is het de bedoeling de code als open source project aan te bieden, dus een open source project/library zou wel handig zijn.

ps. de performance test doe ik met jmeter en de CSV data naar MySQL importer is al af.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Er is gewoon een PEAR package voor zoiets he (Image_Graph). Dus dat lijkt me het meest voor de hand liggend om te gebruiken.

Je zou ook eens kunnen kijken naar JpGraph, dat lijkt me ook redelijk mainstream.

Ik zou dit soort libraries eerder gebruiken dan een of ander slecht getest stuk spaghetticode van phpfreakz. Dit is allemaal wat uitvoeriger en door meer mensen getest op fouten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PEAR is geschreven in PHP en kun je gewoon uitpakken ergens op de webserver en includen. PEAR heeft echter ook een package manager die automatisch ook de PEAR dependencies installeert. Dus nee, je hoeft "pear" niet te installeren om de libraries te gebruiken. Succes!

Andere antwoorden (4)

Je kunt het volgende script gebruiken, zorg er alleen voor dat je de $hoofdarray dan uit een database haalt, maar dit kan iedereen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb me nooit zo in de materie verdiept dat ik volledig met een oplossing kan komen, maar de vraag naar open source liet mij besluiten om te verwijzen naar "joomla" wat een cms is, en open office in welke je naar mijn inziens grafieken kan genereren zoals in ms office.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op al mijn sites gebruik ik jpgraph. Dat werkt snel, makkelijk en heeft een goed voorbeeld script waarin alle verschillende types grafieken te bekijken zijn. Je kan dan vervolgens kijken hoe eea gescript is in het voorbeeld en dat zelf toepassen.

Bij het grbuik moe tje goed opletten: Zoals gewone plaatjes gebruik je het script als bron in de pagina waar je de grafiek wilt laten zien, en is het script zelf een apart bestand:

e.g.:

het bestand jpgraph.php verwerkt je gegevens en genereerd het grafiekje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twee mooie overzichtjes met diverse PHP-libraries voor het genereren van grafieken vind je op onderstaande pagina's van Smashing Magazine.

Tenslotte kan ik je de Google Chart API aanbevelen, die ook heel veel mooie dingen kan zonder dat je de grafieken zelf server-side hoeft te genereren, alleen de juist image-URL op te roepen.

Succes!