Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een form in MS Visual basic afsluiten?

Ik heb in Visual Basic een applicatie gemaakt, maar zodra ik deze run kan ik hem niet meer afsluiten door op het kruisje te klikken of op welke manier dan ook. Ik heb deze app nog geexporteerd naar exe maar kreeg de app zalefs niet meer afgesloten met taakbeheer. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
797
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit beantwoorden neemt meer ruimte in beslag dan 'Goeie Vraag' toestaat. Er zijn sites die hier speciaal voor zijn. B.v.
http://it.toolbox.com/ask-a-question/vb-dotnet-l
Ken je niet voldoende engels stuur mij daar dan een persoonlijk bericht. Hier is zeker een oplossing voor.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als dit niet werkt, is er iets mis in je applicatie. Misschien lopen er nog achtergrond threads, of worden er first-chance exceptions gegooid. Voeg in je main form eens een handler voor het FormClosing event toe, en zet daarin:

e.Cancel = False
MyBase.OnFormClosing(e)

Als dit werkt is het geen oplossing, maar symptoombestrijding.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Het probleem is nog niet opgelost maar is ook niet meer nodig. Ik vermoed dat tijdens het maken van een splashscreen, er een conflict is onstaan tussen een timer en een loadbalk. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar maak nu de splashscreens op een andere manier.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding