Hoe kan je in excel 2010 na het invullen in een cel automatisch naar een andere lege cel verspringen ?

bv ik vul een getal in in cel F3 en wil nadat ik op enter heb gedrukt terecht komen in de lege cel B4 zodat ik hier meteen gegevens kan invoeren en dan door op enter te drukken verspringen naar cel C4 en dan naar E4 en kom ik weer in F4 en moet hij weer naar B5 etc dit gaat sneller met het invoeren van grote hoeveelheden gegevens in een en het zelfde sjabloon,wie weet hier iets van ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Het kan met de volgende macro

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 Then ' Kolom F
Cells(Target.Row + 1, 2).Select ' Selecteer kolom B in de volgende rij
' Als je andere kolommen wilt dan in je vraag, moet je de cijfers 6 en 2 aanpassen
End If
End Sub

Ga met naar de Visual Basic editor.
Onder het VBA-Project dubbel klik je op het sheet waarin je werkt.
Copy/paste hier de macro. Daarna gaat alles vanzelf.

Toegevoegd na 25 minuten:
Als ook het springen naar de kolommen c t/m F automatisch moet gaan, dan als volgt:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 Then ' Kolom F
Cells(Target.Row + 1, 2).Select
' Selecteer kolom B in de rij waar je na de enter bent terecht gekomen
ElseIf Target.Column > 1 And Target.Column < 6 Then
Cells(Target.Row, Target.Column + 1).Select
End If
End Sub
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dit niet helemaal is wat je bedoelt, geef dan even een seintje.

Andere antwoorden (1)

Het kan met de tab knop. En andere bewegingen met de pijltjes knoppen.