Met welke formule in excel kun je het aantal berekenen in 1 week ?

bv in iedere week heb je verschillende aantallen hoe krijg je die per week gesommeerd

Toegevoegd na 3 minuten:
bv in week 36 4 stuks
week 37 12 stuks
week 38 5 stuks

hoe kun je nu een formule bedenken die 4 ,12 en 5 aantal oplevert

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Cryofiel
10 jaar geleden
Hoe wil je die 4, 12 en 5 dan uitrekenen? Uit welke gegevens komen die?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in week 36 zijn op 4 verschillende data een document binnengekomen
totaal dus 4 documenten in week 37 12 documenten op verschillende tijdstippen enz. A 36
Cryofiel
10 jaar geleden
Oke. Betekent dit dat bovenstaand lijstje op die manier in Excel staa
Cryofiel
10 jaar geleden
t?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja
Cryofiel
10 jaar geleden
Oké, dank je. Met deze informatie erbij heb ik een antwoord kunnen geven - zie hieronder. Laat maar weten of dat de oplossing is die je zoekt.

Het beste antwoord

Zet je serie getallen bijvoorbeeld in cellen A1 t/m A21.

In (bijvoorbeeld) cel D1 zet je weeknummer 36, en cel D2 zet je weeknummer 37, in cel D3 zet je weeknummer 38, enzovoort.

In cel E1 zet je nu de volgende formule:

      =AANTAL.ALS($A$1:$A$21; D1)

Dit telt het aantal cellen in A1 t/m A21 die de waarde hebben die in D1 staat.

Deze formule kopieer je naar cellen E2 en E3.

Natuurlijk kun je andere cellen gebruiken voor jouw gegevens, net wat jou het handigste uitkomt. Bovenstaande is slechts een voorbeeld.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is inderdaad wat ik zocht