Wat is de html code om een inlogscherm te maken?

Ik ben een beetje aan het testen hoe je met codes een site moet maken, maar ik wel dat mensen mogen inloggen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K

Antwoorden (3)

Helaas is een login gedeelte niet zomaar te maken met HTML.

Al zou je gewoon een login SCHERM willen maken dan is het simpelweg met HTML het volgende op je pagina plaatsen:

Dit plaatst een textbox, een passwordbox en een login knop op de pagina voor de gebruiker om in te vullen.. Maar dan heb je nog geen echt member-gedeelte, alleen het schermpje, er is geen functionaliteit gekoppeld aan de input die een gebruiker geeft. Daarom verwacht ik ook niet dat dit is wat je bedoelde, want het is nutteloos.

Al wil je ECHT een member-gedeelte voor je website maken die beschikbaar worden voor mensen na het inloggen zul je gebruik moeten maken van een programmeringtaal, zoals PhP of ASP.NET. Daarnaast moet je ook wat MySQL of SQL kennis hebben om een database structuur aan te maken waarin de gebruikersnaam, wachtwoord en userID van de gebruiker opgeslagen word.

Vervolgens zul je dan in je gekozen programmeringtaal een code moeten schrijven om de ingevoerde resultaten van de bezoeker te vergelijken met resultaten van de database die zijn opgeslagen toen de gebruiker zijn account aanmaakte via een registratie(die ook via programmering gemaakt zal moeten worden, tenzij je de gegevens direct in de database opgeeft), en als ze kloppen, diegene in laten loggen.

Ik stuur hierbij een PhP tutorial om een login te maken, maar als je GEEN kennis hebt met programmeringstalen is het verloren werk om hier meteen aan te beginnen. Je leert/begrijpt programmeren, of je leert/begrijpt het niet. Er is geen tussengedeelte waar je een beetje wel kan maar het meeste niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HTML is pure opmaak. Als je iets meer activiteit van je website verlangt, zoals inloggen, zul je een andere taal nodig hebben. Als je toch geïnteresseerd bent in het maken van websites, zul je uiteindelijk toch bij taken als PHP uitkomen, en misschien wel MySQL. PHP is niet een moeilijke taal om te leren, het heeft vrij veel functies, maar die zul je niet snel nodig hebben. Als eerste moet je je .html bestanden hernoemen naar .php. Dit geeft geen problemen, het voegt alleen de mogelijkheid toe om PHP te gebruiken. In je inlog bestand zet je het volgende om een schermpje te maken:

En het volgende plaats je waar je een bericht wil krijgen als de gegevens niet correct waren.

if($_GET['error'] == 1){
print "Uw gebruikersnaam of wachtwoord was niet correct.";
}
if(_GET['error'] == 1){
print "Uw bent nog niet ingelogd.";
}
?>

Daarna maak je een login.php bestand met de volgende text:

if($_POST['username'] == 'gebruikersnaam' and $_POST['password'] == 'wachtwoord'){
header('Location: members.php');
$_SESSION['ingelogd'] == true;
}
else{
header('Location: inlog.php?error=1');
}
?>

Je moet hier nog wel even members.php en login.php (NIET ?error=1) vervangen met de bestandsnamen van de bestanden waar je heen gaat als je bent ingelogd, en waar je inlogschermpje staat. Ook nog even je wachtwoord en gebruikersnaam aanpassen.

Er zit nu nog een lek in je script, want als mensen in de adresbalk gewoonweg members.php invullen, komen ze er alsnog in, dus doen we het volgende. Maak een nieuw check.php bestand en voeg de volgende code toe:

if($_SESSION['ingelogd'] != true){
header('Location: inlog.php?error=2'); //weer even inlog.php hernoemen
}
?>

Je kunt nu ter bescherming van je pagina's waarvoor je moet inloggen helemaal bovenaan, zelfs nog boven je tag, en alles wat daarboven staat, het volgende toevoegen:

include_once('check.php');
?>

En dan wordt er gecheckt of je bent ingelogd.

Je hebt voor PHP wel een server nodig, of een simulator daarvan. Gebruik daarvoor programma's als XAMPP om je eigen server te simuleren. Als je ook wilt dat je gebruikersnaam en wachtwoord in een database worden opgeslagen, zodat je niet meer midden in de code staan, heb je MySQL nodig. Deze code in ongetest, reageer maar als je vragen hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook naar http://www.webhelpje.com/ gaan daar moet je account aanmaken en dan heb je Inlogsysteem op je site voor leden