Hoeveel kost een website met log-in gedeelte en hoe kan ik dit maken?

Ik wil een website maken voor onze vereniging (ongeveer 75 leden). We willen behalve een openbaar deel, ook graag een deel achter een inlogcode. Hoeveel kost dit ongeveer en wie weet een site/programma waarmee ik dit kan maken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Dat ligt er ook aan wat er op het login gedeelte moet komen.

Zoals gezegd in een reactie, je kunt kijken naar het CMS Wordpress. Daarnaast is Joomla ook erg betrouwbaar.

Zelfs al zou het "achter" gedeelte van de website niet mogelijk zijn in Wordpress door wat voor redenen dan ook, dan kun je via je webhost een subdomein maken, bijvoorbeeld subdomein http://login.vereniging.nl van http://vereniging.nl en daar een volledige nieuwe website maken, en simpelweg een plugin downloaden die er voor zorgt dat gebruikers verplicht moeten inloggen voordat ze de website mogen zien.

Zo heb je dan twee websites, maar ééntje is alleen beschikbaar voor leden.

Ik zal de plugin alvast in de bron meesturen, voor het geval je hier interesse in hebt.

Toegevoegd na 12 minuten:
Oh, en om je vraag te beantwoorden betreffende de kosten:

Een normale website bij meeste webdesignbureau's kost meestal €500,-. Ik weet niet of ze hierin de mogelijk rekenen dat een klant een loginsysteem en backend voor de gebruikers etc willen. Zo niet, dan kun je er van uit gaan dat het je rond de €700,- / €800,- gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een website laten maken kan heel wat kosten van enkele honderden euro tot enkele duizenden euros.
Het hangt er van af wat je juist wil.
Bij de meeste providers in België zit er al een ruimte bijvoorbeeld 50 mb bij telenet en 100 mb bij scarlet. Je kan dan domein naam laten registreren en dit aan die ruimte laten koppelen, dan kan je wel zelf alles aanpassen.
Wat beveiliging betreft kan je van een 'simpele' beveiliging gaan, en kan je een kijkje nemen op de site ven leejoo.nl zie link hieronder.
Als je meer beveiliging wil zal je bijvoorbeeld met een .htaccess bestand kunnen werken. Het probleem is dat de meeste providers dit bestand niet toelaten om up te loaden. Daarvoor ben je best dat je je domein laat registeren en bij hen dan ook ruimte huren. Alles hangt dus af wat je wil en hoeveel ruimte je wil en wat je er wil voor betalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt een hosting en een domein aanschaffen voor ongeveer 13 euro per jaar. Je hebt dan ongeveer het goedkoopste van het goedkoopste.
Als je enige ervaring hebt met HTLM, CSS, PHP, MySql etc. kun je het login schermpje en de rest van de website zelf maken.