De vraag is wat cryptisch maar ik denk dat je dit bedoelt.
Stel in de cellen A1 t/m A4 staat het onderstaande en cel A5 is leeg.

A1 Dit
A2 is
A3 een
A4 woord
A5

Als je nu in B1 de volgende formule ingeeft, zal er een '1' komen staan in de cel als er een woord in de cellen in kolom A staat en niets als er geen waarde in de cellen in kolom A staat. Die formule is: =ALS(A1<>0;1;"")
Deze formule naar beneden kopiëren.
11 jaar geleden
rose
11 jaar geleden
"kaas" <> 0
rose
11 jaar geleden
maar 0 is niet ongelijk aan 0 Er staat dan iets in cel A1 maar dat wordt niet geregistreerd. Als ik in A1 '=(16-16)' zet, krijg ik ook een lege cel. Het werkt wel met woorden, maar ik denk dat Frimu2 meer gebaat is bij ISLEEG().

Andere antwoorden (2)

Je kunt de functie ISLEEG gebruiken om te kijken of er iets staat in een bepaalde cel:

ALS (ISLEEG(A1); "";1)

Als je deze formule in B1 zet, dan komt er een 1 te staan als A1 niet leeg is, en niets als A1 leeg is.

Toegevoegd na 12 minuten:
Als je alleen een eentje wilt als er echt tekst staat kun je ook nog gebruik maken van ISTEKST()

ALS (ISTEKST(A1);1;"")

Er komt dan alleen een 1 te staan als er daadwerkelijk tekst in A1 staat.
rose
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Hallo Rose , volgens mij zijn jouw functies er idd voor bedoeld.
Echter kon ik jouw formules niet in 1 x in de cel kopieren. Na iets gepuzzel kwam ik er achter dat dit komt door het ontbreken van het = Symbool , en de spatie tussen ALS en ( Door de eenvoud van computonoom zijn antwoord word deze helaas voor mij het meest waardevol....in ieder geval bedankt
stel in A1 staat aap
en in B1 wil je een 1 hebben als er in A1 aap staat, dan wordt de formule

=+ALS(A1="aap";1;0)

Bij engelse excel moet als IF worden
Afhankelijks van je setings kan ; evt , zijn

PS waarvoor wil je het gebruiken ? Als je nl het aantal keer dat het woord aap wilt tellen kan je makkelijker countif gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Frimu2
11 jaar geleden
Deze formule kon ik al......het ging me om een willekeurig woord. En niet de beperking tot 1 woord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste wimhek, wat als er meerdere woorden in desbetreffende cel staan (bijvoorbeeld: aap, noot, mies) en je wilt alleen een 1 als het woord aap één van de ingevulde woorden is? De formule die je geeft werkt niet als er meerdere woorden in die cel staan. BVD!