Waar vind je gratis software om affiches te maken, vooral om te knippen en plakken, maar ook om gezichten te bewerken?

ik had graag zowel voor Mac als PC een programma

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb een foto gevonden met wat ik bedoel!

Toegevoegd na 3 dagen:
Een derde goed antwoord krijgt van mij "Beste Antwoord" maar niemand reageert hier, dan wordt het weer geklasseerd met waardeloze antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Gratis programma waarmee je affiches kunt maken en gezichten kunt bewerken is het programma Gimp. Hiervoor is echter wel enige kennis van beeldbewerking nodig.

http://www.gimp.org/

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb je foto bekeken, daar heb je echt een professioneel (betaald) programma voor nodig als Photoshop. Alternatief dat hier het dichtste in de buurt komt is Gimp. Verder heb je wel aardig wat kennis en ervaring met dit programma nodig. Er is geen magische knop voor, om dit goed te doen zijn een flink aantal bewerkingen nodig. Daarnaast ook 2 goede foto's (waarschijnlijk in studio gemaakt of professioneel belicht)

Een tutorial hoe dit ongeveer te doen in Photoshop vind je hier:

http://www.psdbox.com/tutorials/giant-man-in-the-city-photoshop-tutorial/

De stappen in Gimp zullen hier op lijken.

Toegevoegd na 4 dagen:
Hier zie nog een tutorial hoe je bijvoorbeeld een flyer/affiche maakt in het gratis programma Gimp.

http://www.youtube.com/watch?v=j8EuE9Fm3UI
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mooi en goed programma om affiches etc. te ontwerpen, is Scribus. Het is open source, en is er voor zowel Mac als Windows (en Linux).
bamibal