De eerste compiler is "geschreven" in machinetaal. In werkelijkheid was het niet eens een compiler maar een interpeter. Het verschil is dat een interpeter de regels code op het laatste moment compileert en een compiler zet het hele programma om naar machinetaal zodat die sneller kan worden uitgevoerd.
Het compileren is het omzetten naar machinetaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De compiler is geschreven in een eerdere versie. Dan kan je de comiler gebruiken om de nieuwe versie van de compiler te compileren.

De allereerste compiler zal geschreven zijn in een taal die niet gecompileerd hoeft te worden. Daarna kan je in die taal waarvoor je een compiler geschreven hebt, ook compilers maken die andere talen kunnen compileren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een andere compiler, of met dezelfde compiler, maar dan een eerdere versie... Een goede compiler kan zichzelf verbeteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het, compilers worden ontwikkeld om ook zichzelf te compileren.
De modernste variant van het kip-ei probleem. Ik denk dat men meestal een andere compiler gebruik zoals mijn gewaardeerde collega's hierboven inmiddels hebben opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan rijst de vraag:Wie was er eerder de Dino of het ei?