Hoe kan je op een makkelijke manier websites bouwen?

Ik heb een vriend die totaal geen verstand heeft van computers, ze ben ik bijna 2 uur bezig geweest om uit te leggen hoe msn werkt.

Hij is zelf DJ en draait in discotheken.
hij doet dit al langer dan 11 jaar maar heeft tot heden nog steeds geen website

dat even ter zijde hij wil zelf een website onderhouden, maar zoals ik zelf al tegen hem gezegd heb is dat je een website niet ZOMAAR even maakt! Hiervoor moet je enige kennis hebben van het gebruik van het internet.
deze jongen weet hoe hij hyves moet gebruiken en daar houd het eigenlijk wel bij op!

Ik heb zelf zitten denken aan een weblog omdat die vaak redelijk makkelijk te maken en bewerken zijn.. maar ook dit is volgens mij voor hem te moeilijk voor hem.

Wat kan ik hieraan doen?

Toegevoegd na 4 uur:
ik heb zelf een account voor hem aangemaakt op webklik.nl dit is een vrij simpele website bouwer met een simpele interface en zelfs in het nederlands.

en zelfs dit weet hij niet mee om te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

een weblog zou een optie zijn, maar er zijn ook veel aanbieders die (al dan niet gratis) mogelijkheden bieden om via 'invulformulieren' een website te maken en te onderhouden. Bijvoorbeeld google sites.

Toegevoegd na 1 minuut:
je kunt natuurlijk ook een facebook pagina maken - als een miljard mensen met facebook overweg kunnen kan het niet heel moeilijk zijn...

iemand inhuren kan natuurlijk ook. professioneel (voor geld) of amateuristisch (iemand uit de band of de familiekring)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is mogelijk om via het zogenoemde CMS (content management system) een website te bouwen. Hier zijn verschillende bedrijven die dit aanbieden.

Wat houdt het in?
Je koopt een template.(voorgemaakte website) Die voeg je toe aan een CMS, dit programma kan zijn Joomla of Wordpress. En via dit systeem kan je eigen artikelen, foto's, plugins en pagina's toevoegen. Ook kan je je website aanpassen, qua design.

Voordeel hiervan is dat je geen gebruik maakt van ingewikkelde codes of e.d. En er is een ruime keuze voor template's voor Joomla en Wordpress.

Kijk voor meer informatie op www.yootheme.com of
www.rockettheme.com

Succes!

ps. webdesigner die antwoord geeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.bloggen.be is gemaakt door door een jong iemand die gespecialiseerd is in het makkelijk laten maken van weblogs. Ze hebben zelfs een bejaardenvariant www.seniorennet.be die even simpel is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb als leek ook een eigen website gebouwen vanaf 0.
Ik heb daarvoor het gratis programma Kompozer gebruikt.
Dat u in het Nederlands en goed begrijpbaar.
In de eerste link kan u een commentaar lezen.
Met de 2 link kan u een cursus + het programma gratis downloaden.
Op de 3e link kan u mijn zelfgebouwde website zien.

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook een wordpress blog starten. Dat kun je doen via de wordpress website. Wordpress is makkelijk te leren, de mogelijkheden zijn groot en je kunt gemakkelijk koppelen naar Facebook en Twitter.
Wil je het iets technischer dan kun je ook Wordpress op je eigen domein installeren. Daarvoor moet je wel wat technische kennis in huis hebben maar het voordeel is dat je bijvoorbeeld een eigen domein kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het zelf beheren van de website, zoals je aangeeft, moeilijk gaat of eigenlijk nauwelijks een optie is denk ik dat je met een CMS systeem zoals bijvoorbeeld WordPress het alleen maar ingewikkelder maakt. Dit omdat hierin veel opties/ mogelijkheden zitten waar tussen je toch wel enig overzicht moet kunnen behouden.

Een optie is misschien om te kijken naar een partij die de website bij kan gaan houden. Dus je stuurt een mailtje met de gegevens/ informatie die je graag aangepast wilt hebben en het aanpassen laat je vervolgens door iemand anders uitvoeren.
Hier zal natuurlijk wel enig budget voor vereist zijn dus ik weet niet of dit hiermee een reële optie blijft?