Ik heb windows 7 op mijn pc.Nu wil ik een cfg file bewerken, maar als ik hem opsla zegt hij de hele tijd: toegang geweigerd wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Die melding slaat meestal op het feit dat een bestand op alleen-lezen (read-only) staat.

Je kunt voordat je begint met bewerken rechts klikken op het bestand, dan klik je vervolgens op 'Eigenschappen' (Properties in het Engels) en dan kun je even kijken of er een vinkje staat bij de optie Alleen-lezen (Read-only), zo ja, dan haal je dat weg door erop te klikken, vervolgens bevestig je dit met OK en pas dan open je het bestand om het te bewerken, waarna je het gewoon op zou moeten kunnen slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vorige antwoord is mogelijk, maar het kan ook zijn dat je gewoon geen rechten hebt om het bestand te wijzigen.
Wat je dan kunt proberen is rechtermuisknop op bestand, eigenschappen, tabblad beveiliging, geavanceerd, tabblad eigenaar, knop bewerken, knop andere gebruikers en groepen, daarna je gebruikersnaam of "iedereen" toevoegen. Dat moet werken. Je kunt ook in de andere tabjes gebruikers wijzigen dat kan ook geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bestand kan ook in gebruik zijn door een programma of een proces. Veilige modus kan een optie zijn.

Maar ter verduidelijking, om wel programma / wat voor bestand gaat het?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het helpt vaak als je het bestand een andere naam geeft als je het wil opslaan.