Hoe kan ik een PSD bestand omzetten in (x)HTML?

Hoe is het mogelijk om een psd bestand om te zetten in een xhtml bestand. Zijn daar nederlandse tutorials voor te vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ieder bedankt voor jullie reactie. Maar volgens mij was het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik zal het even opnieuw proberen. Ik zou graag mijn psd bestanden willen omzetten in een valid html bestand. Ik wil me nog niet specialiseren in integratie in een cms bijv. Wordpress, Joomla of Drupal. Alleen wil ik een psd bestand omzetten in een html bestand en vroeg ik me af welke tutorials goed te volgen zijn. Zeker met de huidige situatie van html en css. En het liefst nog in t nederlands

Antwoorden (3)

Je kan de slicetool gebruiken om onderdelen als knoppen en contentvelden aan te geven. Vervolgens kan opslaan als html. Ik zou echter aanraden om of zelf de html te schrijven of iemand in te huren want qua usability en seo is het niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ieder bedankt voor jullie reactie. Maar volgens mij was het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik zal het even opnieuw proberen. Ik zou graag mijn psd bestanden willen omzetten in een valid html bestand. Ik wil me nog niet specialiseren in integratie in een cms bijv. Wordpress, Joomla of Drupal. Alleen wil ik een psd bestand omzetten in een html bestand en vroeg ik me af welke tutorials goed te volgen zijn. Zeker met de huidige situatie van html en css. En het liefst nog in t nederlands
In aanvulling op de vorige reactie, het is het meestal ook wenselijk om je site makkelijk te kunnen beheren. Je wilt wel een CMS hebben waarin je de teksten kunt aanpassen. Dit kan bijvoorbeeld met Wordpress maar om je eigen ontwerp daarin te krijgen, daarvoor heb je echt een programmeur nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ieder bedankt voor jullie reactie. Maar volgens mij was het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik zal het even opnieuw proberen. Ik zou graag mijn psd bestanden willen omzetten in een valid html bestand. Ik wil me nog niet specialiseren in integratie in een cms bijv. Wordpress, Joomla of Drupal. Alleen wil ik een psd bestand omzetten in een html bestand en vroeg ik me af welke tutorials goed te volgen zijn. Zeker met de huidige situatie van html en css. En het liefst nog in t nederlands
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zo niet een tutorial voor je maar je moet zoeken op "PSD slicen", je knipt de PSD dan als het ware op en vervolgens exporteer je de afbeeldingen. Dan maak je een html bestand (met css) waarin je de de site bouwt en de afbeeldingen positioneert. Een andere optie is om, na het slicen, Photoshop een html bestand te laten genereren. (google Photoshop export html) maar dan krijg je geen mooie code.
Hier is een goede video tutorial met drie filmpjes waarin word uitgelegd hoe je van een PSD bestand naar een goede HTML pagina kom. De filmpjes zijn helaas wel in het Engels maar daar is niks aan te doen. In de video's worden niet echt de basis van HTML uitgelegd maar je komt hier wel een eind mee. Er zijn natuurlijk wel effectievere manieren om dit te doen zoals door het gebruik van CMS zoals hier al is aangegeven. Als u de website echt online wil gaan zetten raad ik u niet aan om deze methode te gebruiken maar om HTML te leren is dit geen probleem. Als u nog vragen heeft over HTML of CMS ect. Dan kunt u mij ook altijd een bericht sturen.

Veel succes,