Hoeveel programma talen bestaan er?

Hoeveel programma talen en scripts bestaan bv. Html php enz. En is het verstandig om alle (of temiste de meeste) programa talen te leren want ik wil heel veel programma talen leren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij mag je zelf tellen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_programmeertalen

Het beste antwoord

Er zijn vele programmeer talen, waarbij het antwoord al als reactie gegeven is in je vraag. De vraag of het verstandig is om "alle" programmeer talen te leren/beheersen.
Wat heb je als doel voor ogen om te gaan ontwikkelen? Het zou zonde van je tijd zijn om programmeer talen te leren waar je later niet veel aan hebt, aangezien vele programmeer talen een andere structuur en functies hebben. Wel is het verstandig om naar OO(p) (object (ge)örienteerd (programmeren)) te kijken, aangezien dit in de meeste talen van toepassing is voor zowel web based als software ontwikkeling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
men doel is om een mooie website te maken en ook nog mod's voor minecraft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je mooie websites wilt maken kan je het beste html, css leren.
Om je site dynamischer te maken kan je gebruik maken van bijvoorbeeld php. Als je ook speciale effecten aan je websites wilt toevoegen dan heb je javascript nodig. Je zou dit laatste ook kunnen oplossen met flash, maar is niet echt populair meer.
Over minecraft kan ik je niet veel vertellen heb hier zelf geen ervaring mee, misschien kan je hier wat tutorials op het net over vinden..? Je kan als je nog geen ervaring hebt met programmeren van websites het best even beginnen met wat html, dit is vrij snel op te pakken, hiermee kan je meteen css aan toevoegen. Daarna javascript, dan gevolgd door php en als je dat goed onder de knie hebt de combinati php en javascript (ajax)

Andere antwoorden (1)

Zorg dat je bekend met met termen en betekenissen van geheugen gebruik, OOP, MVC, framkeworks, platform, API, sdk, mysql en loos en strictly typed programmeertalen.

Begin met leren en oefenen van één taal bijvoorbeeld php (loosly typed) zodat je bekend wordt met standaard programmeer onderdelen als:

Variable
Arrays
Dictionaries
functies en parameters
protectie levels
ifelse
switches en loops
classes

Maak eens een website met html/css + php en javascript voor iemand die je ken. Een echte case om te oefenen werkt altijd beter dan zelf maar wat bedenken om te oefenen. Gebruik geen cms maak alles zelf anders wordt je nog niet wijzer.

Heb je dat een beetje onder de knie dan ken je de basis van programmeren. Met deze kennis kan je vrijwel aan alle talen beginnen en hoef je alleen de meestal iets wat andere syntax te leren. Kies vervolgens om te werken met bijvoorbeeld c# (strictly typed) om OOP beter tot zijn recht te laten komen en een betere programmeur te worden.