Hoe kan ik alle text uit een html pagina in het midden krijgen en aan de linkerkant mijn inschrijfformulieren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik zou het zo doen:

Zet hier je inschrijfformulier neer.

Zet hier de eigenlijke inhoud van je HTML-pagina neer.

Die 20% en 80% zijn natuurlijk maar voorbeelden. Je kunt andere waardes kiezen. Je kunt ook de breedte van de linkerkolom in pixels opgeven.

Ik denk dat je de breedte van de tweede kolom trouwens wel weg kunt laten. Je geeft namelijk al aan hoe breed de linker kolom moet zijn, en hoe breed de totale tabel moet zijn (namelijk: 100% van de vensterbreedte). Dan kan de browser zelf makkelijk uitrekenen hoe breed de rechter kolom moet zijn.

Cryofiel
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de hulp!

Andere antwoorden (1)

Beetje afhankelijk hoe je je site heb opgebouwd..
snelle manier is met tabellen
links midden rechts

of met divjes

links

midden

rechts

in je css bestand of meegeven als style attribuut in je div
.container {
width: 300%;
height: 80%;
}

.contentContainer {
width: 33.33%;
height: 50%;
float: left;
}
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wil het graag met tabellen kan ik deze tekst in het midden krijgen:

Home

Wandelende takken

wanelende takken

Wandelende takken

enz.

  • klimop

  • text

    text

    kopen!

    bla bla

    dit is goed voor je wandelende tak:

  • terrarium

  • water

  • vocht

  • Wandelende takken

    wat ze eten enzo

    test

    test bla bla bla

    test

    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    Jazeker, vervang de tekst "midden" met jou html en alles zal in het midden van de tabel staan, je kan ook wat style attributen meegeven op de tabel of cell om zo te voldoen aan de juiste weergave van je pagina/website. Mogelijk moet je in je linker tabel cell ook een valign="top" mee geven zodat de tekst niet naar beneden valt als andere cellen meer content bevatten.
    Verwijderde gebruiker
    11 jaar geleden
    ik heb het geprobeert maar het lukt niet
    Zou u in mijn bovenstaande html code laten zien hoe het moet want het lukt me niet