Wat is er fout in dit C++ script?

Hieronder staat een deel uit een door mij geschreven stuk code.
als ik dit probeer te runnen, geeft hij de volgende error:

error: expected ',' or ';' before '{' token

dit is het stuk code zelf. De error slaat op line 11, en dat is de eerste line uit dit stuk (dus: int case123(saldo){

int case123(saldo){
if(saldo >= 1){
cout << "saldo toereikend";
}
if(saldo < 1){
cout << "je saldo is niet toereikend";
}
return 0;
}

wat het moet doen is bij een ingevulde betalingsmogelijkheid dit bevestigen, en daarna goed of afkeuren of het mogelijk is om te betalen. er zijn hier 9 gevallen, waarbij 1-3 1 vereisen, 4-6 2 vereisen en 7-9 5 vereisen.

ik werk met Code::Blocks 10.05

Toegevoegd na 2 minuten:
dit is het volledige script

https://hotfile.com/dl/155224198/47ab6ab/main.cpp.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Kun je inmiddels al scripts in C++ schrijven?

Het beste antwoord

Je moet nog een type meegeven aan saldo, waarschijnlijk is dat ook een int. Dus:

int case123(int saldo) {

Ik neem overigens aan dat je niet al aan het runnen bent, maar nog slechts aan het compileren :)
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al ga ik ervan uit dat het om een bedrag gaan dus dan zou ik float gebruiken..
gvrox
11 jaar geleden
Berekeningen met geld kun je toch beter met integers doen (in centen, of misschien zelfs duizendsten van centen). Dan kun je weer wel beter een long gebruiken (als die 64 bits is dan). Floats leiden weer tot afrondingsfouten, een heel groot bedrag kun je dan weer niet tot in de centen nauwkeurig weergeven.

Andere antwoorden (1)

saldo wordt niet gedeclareerd met een type. Bijvoorbeeld int saldo.