Hoe krijg ik bij een .VBS bestand een andere knop?

Het gaat om een .VBS bestand met het script: msgbox"" hoe doe ik hier naast OK, een knop met Bijvoorbeeld; CANCEL?? B.V.D.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat doe je door nog een extra parameter mee te geven. Bijvoorbeeld:
msgbox "hallo", 0 geeft alleen OK
msgbox "hallo", 1 geeft OK en Cancel
msgbox "hallo", 2 geeft Abort, Retry, Ignore
msgbox "hallo", 3 geeft Yes, No, Cancel
msgbox "hallo", 4 geeft Yes, No
msgbox "hallo", 5 geeft Retry, Cancel

Toegevoegd na 3 minuten:
Door bij dat getal nog 16, 32, 48 of 64 op te tellen, kun je ook het icoontje wijzigen.

+16 geeft een rood kruis
+32 geeft een vraagteken
+48 geeft een geel uitroepteken
+64 geeft een i (info).

Dus: msgbox "hallo", 36 geeft een vraagteken en de knoppen Yes/No

Toegevoegd na 14 minuten:
En met een derde parameter kun je ook de tekst in de titelbalk aanpassen:

msgbox "Alles goed?", 4+32, "Vraagje"
bamibal