Is het mogelijk om bij een webpagina op het moment dat je met je muis op de afbeelding komt het filmpje in beeld krijgt en deze kan afspelen?

Is dit via css te doen of uberhaupt makkelijk te verwezenlijken? En kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Absoluut kan dit,

Met javascript welteverstaan. Met CSS niet zo 123

Het hangt een klein beetje van de player/videoformaat af hoe 't moet, maar je hebt zogenaamde "events", oftewel gebeurtenissen, die je aan html-elementen kan verbinden.

Een zo'n event is "mouseover", en zorgt ervoor dat je iets kunt laten gebeuren, zodra je met de muis over een element (in jouw geval de afbeelding) beweegt.

Met javascript kun je vervolgens het filmpje zichtbaar maken, en het laten afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alvast een klein stappenplan: - bekijk welk type video je in je website wil integreren
- bekijk hoe je dit type video kunt besturen mbv javascript (tutorials)
- zoek tutorials over "mouseover event" en hoe je iets kunt laten gebeuren met javascript bij een mouseover.

Andere antwoorden (1)

Wellicht met JavaScriptCommando 'onmouseover'