Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Inhoud en opmaak van webpagina gescheiden houden door middel van CSS maakt website toegankelijk en beter intepreteerbaar voor mensen met een handicap?

zoals blinden of mensen met spierziekten.
Is dit waar? Eerste keer dat ik het tegenkwam trok ik de bron in twijfel, maar kom het nu elders nogmaals tegen.
Kan iemand dit uitleggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
731

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hoe de website achter de schermen werkt maakt niets uit voor de mensen die hem bekijken, dus in die zin hebben bezoekers er geen voordeel bij.
Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is dat het met CSS heel makkelijk is om te zorgen dat alle tekst op een website in een ander of groter lettertype wordt weergegeven. Als je het zo bekijkt is het dus voor de ontwikkelaar makkelijker om de website toegankelijker te maken.
Ik weet niet waar je die tekst tegen kwam, dus ik weet niet zeker of dit bedoeld werd, maar dit lijkt mij het meest waarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan als je twee dezelfde HTML pagina's maakt en er een andere CSS file achterhangt. Dan moet er een keuze button zijn (net zoiets als een meertalige website) waarbij je de lay-out kunt kiezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CSS is alleen opmaak.

Wat vooral van belang is, is goed gebruik van html-tags. Neem bijvoorbeeld de -tag, waarbij het belangrijk is dat je het alt-attribuut gebruikt. Sommige software gebruikt die tag om iets voor te lezen.

Toegevoegd na 25 minuten:
Wellicht dat je de bron waaraan je twijfelt kunt toevoegen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding