Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een puntje aan het begin bij "PowerPoint 2011" laten staan zodat ik de tekst een stukje verder kan doen?

Bij PowerPoint 2011 wil ik een puntje laten staan maar als ik op de plek van de zin zelf begin. Maar als ik op tap of lijstniveau verhogen druk gaat het puntje ook vanzelf mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik doe control-tab.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Begin met op de normale manier een zin maken, met het puntje links, en de tekst van de zin te dicht bij het puntje.

Daarna zoek je in het Lint waar Alinea staat. Als je boven het Lint op Start klikt, is Alinea het vierde "blok" van links.

Rechts van het woord Alinea staat een klein pijltje. Klik op dat pijltje.

Nu verschijnt een scherm waarin je de afstand tussen het puntje en de tekst kunt instellen. Zie het plaatje hieronder (ik heb de engelstalige versie van PowerPoint, maar je zult er wel uitkomen hoe het in jouw nederlandstalige versie heet; klik op mijn plaatje om een grotere, leesbare versie te zien).

In het middelste blok van dit scherm heb ik 6 cm ingesteld; dat is de afstand tussen puntje en tekst. De linker "6 cm" is de afstand tussen puntje en tekst op de eerste regel, dus bij het puntje zelf. De rechter "6 cm" is de afstand van de tekst als de tekst te lang is en dus doorloopt op een volgende regel. Ik heb ze beide op 6 cm ingesteld voor het voorbeeld, maar je kunt natuurlijk ook verschillende waardes proberen.
(Lees meer...)
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding