Hoe kan google adsense op fraude controleren?

Hallo,

ik zag op het adsense forum veel mensen die verbannen werden door google adsense omdat hun vrienden ofzo. heel vaak op de advertenties klikte. Ik vraag me af hoe google dit kan weten, volgens mij kan dit alleen door het ip adres maar dit kan je toch gewoon veranderen? Dit zou betekenen dat je hele erge fraude kan plegen. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe google dit dat beveiligd omdat ik ook een website wil maken waar mensen advertenties kunnen krijgen. Ik hoop dat dit makkelijk goed te beveiligen is.

Alvast bedankt,

Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Google maakt met google adsense gebruik van onder andere cookies om bij te houden wie er (regelmatig) op advertenties klikt.
Maar ook maken zij inderdaad gebruik van het IP adres en ze kunnen gebruik maken van je MAC adres. In de loop der jaren heeft Google zo veel informatie verzamelt over o.a. jouw surfgedrag dat zij ook bij kunnen houden via welke IP adressen jij op het internet aanwezig bent.

Bij Google adsense controleert google waarschijnlijk advertenties waar binnen afzien bare tijd veel klik voor gekomen zijn of kliks vanaf het zelfde adres. Als Google vervolgens vermoed dat er sprake is van fraude krijg je vrij snel een Ban en ben je je eventuele inkomsten kwijt.
Wat google ook kan doen is het herstellen van je verkregen inkomsten. Dit gebeurt bijvoorbeeld als iemand aan aantal keer op een zelfde advertentie klikt. Google betaalt dan maximaal maar voor 1 klik uit omdat dit geen normaal surf gedrag is.

Let wel op; dit is voornamelijk mijn verwachting van hoe Google handelt en deze gegevens meet. Hoe dit daadwerkelijk gebeurt houd Google erg goed geheim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fraude valt erg op. Veel clicks in een keer valt op. Veel clicks van buitenlandse IP's op een Nederlandse site valt op. Eerst amper clicks en ineens heel veel valt op. Veel clicks en dan ineens bijna geen valt op. Veel bezoekers op rare tijdstippen valt op. Makkelijk zat om fraude te herkennen dus.