Ik moet een folder maken, een die je zo drie keer kunt dubbel vouwen.. hoe moet ik op word 2010 andersom typen?

Ik wil het a4 papier dan uitprinten en dat de tekst dan niet recht maar een kwart slag naar links of rechts staat. Zo kan ik dan heel makkelijk de folder vouwen.. alleen hoe moet ik dat op word 2010 doen? Of misschien een ander programma.. het liefst wel word 2010.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (5)

Pagina indeling --> Afdrukstand --> Liggend

Toegevoegd na 2 minuten:
ook kan je het beste gebruik maken van ``kolommen``
weer naar Pagina indeling --> kolommen --> het aantal kolommen selecteren

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik heb zelf Word 2007, maar de ``knoppen`` liggen wel op dezelfde plaats als Word 2010.

Succes met je folder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt de afdrukstand "liggend" kiezen, de tekst voer je in door 3 kolommen naast elkaar te kiezen.
Eerst even experimenteren met de breedte van de marges zo zijn dat er bij 3x vouwen de tekst netjes in het midden van elk stukje 3-luik staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet niet of je dit al gedaan hebt maar
op apple pages een vast sjabloon kan selecteren en daarop een redelijk professionele folder kan maken, dat kan ook op word maar dan moet je ze via microsoft downloaden voor office 2007 kan dat hier: http://office.microsoft.com/nl-nl/templates/ ik weet niet of dit is wat je zoekt maar het werk voor mij op pages evengoed als bij office

Stan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg de indruk dat je de folder wilt vouwen zoals je vroeger een brief vouwde; een A4tje dubbel vouwen, een kwart slag draaien, en dan weer dubbel vouwen.

Dat is een grappig idee om met een folder te doen.
Maar voor lezers KAN dat wat te gek worden. Je papier moeten draaien om foto of tekst verder te kunnen lezen is eigenlijk alleen iets voor "alternatievelingen". Mensen die met opzet af willen wijken.

Het is dus heel erg afhankelijk van het imago van degene die dergelijke folders wil gaan verspreiden.
Wil je degelijk over komen, dan zou ik bovenstaande niet doen. Wil je vrij, alternatief, creatief, maar ook retro overkomen, dan kun je het wel doen.

Als dat is wat je wilt,
Dan moet je iets als GIMP of Photoshop gebruiken om je teksten in vier richtingen op 1 A4tje, voor en achterkant, te printen.

Heb je dat eenmaal in Photoshop of Gimp klaar gemaakt, dan kun je het als pdf opslaan, waardoor het eenvoudig verspreid kan worden als digitaal bestand, en op meerdere plaatsen uitgeprint kan worden om het vervolgens te (laten) vouwen.

Is het niet je bedoeling, niet echt je OPZET, om alternatief te zijn, dan moet je bovenstaande beslist ook niet doen.
Dan moet je gewoon 3 kolommen naast elkaar zetten en vol typen en plakken met foto's en illustraties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest dit deze week ook inleveren, wij moesten het doen met het programma Microsoft Office Publisher 2010. (Ik weet niet of je dit hebt)

Maar je kunt hier heel makkelijk een sjabloon maken, en je kunt bij het afdrukken ook ervoor kiezen om dubbelzijdig te printen!

Veel succes!