hoe kan ik mijn website laten verbinden met een database? (PHP)

Hallo sinds kort bezit ik een domein.

Graag wilde ik hier een toplist van maken alleen begrijp ik nu dat het niet zo 1,2,3 gaat.
Graag zou ik een toplist willen maken ong als deze bijv.
www.mijnmaffia-toplijst.nl

De scripts heb ik gepakt via: http://www.toplistscripts.com/scripts/10/

Aleen de onderste heb ik gedownload en met FileZilla naar m'n website geupload
als ik een pagina wil openen komt er dit
http://www.mijnmaffia-extra.nl/rules.php
(kijk maar even)
Ik besef dat er een database moet worden gemaakt via PhpmyAdmin dat denk ik tenminste ik weet alleen niet hoe :(
zou iemand mij kunnen helpen???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Er zijn diverse websites net tutorial (zeg maar lessen) voor dit specifieke onderwerp

Ook is er een algemene site over php. Succes met deze boeiende scripttaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het script dat jij hebt gedownload van http://www.toplistscripts.com/scripts/10/ heeft een bestand genaamd "install.php". Als je dit bestand online in een browser opent word het hele script als het goed is automatisch voor je geïnstalleerd. Typ in je browser

http://www.mijndomein.n/install.php

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Naja automatisch... wel even wat gegevens invoeren en voila!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets te kort door de bocht, beste Pyotr, Vragensteller heeft niet gezegd met welk(e) besturingssysteem(versie) de server en de client werken, laat staan welke php-versie ondersteund wordt/worden Dat kan vooral verschil maken bij Win/Lin/OSX/etc en als er een nog werkt met php4 dan krijg je soms onverwachte of zelfs geen resultaten. Welke database wordt gebruikt Oracke, MySQL, SQLite enz. is tevens van belang voor (goed) resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Het simplistische antwoord is deels met opzet gegeven aangezien deze vraagsteller een paar dagen eerder een vraag had over een spaarsysteem voor een website en daarmee aangaf geen ervaring met programmeertalen (HTML uitgezonderd) en tabellen te hebben. Ongetwijfeld zal de vraagsteller tegen meer problemen aan gaan lopen voordat alles werkt. Met mijn antwoord wilde ik de vraagsteller iets geven waar hij direct mee uit de voeten kon en kijken wat er gebeurt zonder eerst in allerlei termen zich te moeten verdiepen. Een beetje hetzelfde als eerst leren auto rijden en gaande weg de regels/theorie leren.