Hoe verwijder ik de favicon.ico in de adresbalk (WordPress)?

Ik installeerde laatst een nieuw thema (Brightpage) op mijn site (www.thijsoost.nl), maar verwijderde het daarna omdat het niet aan mijn wensen voldeed.

Nu zat er in dat thema een standaard logo (favicon.ico). Maar nu ik het thema heb verwijderd, staat het logo er nog steeds.

Moet ik dit logo nu via FTP verwijderen? Zoja: waar kan ik dit precies vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Het logo is gewoon verwijdert, maar vaak worden deze logo's in de cache van de browser opgeslagen waardoor deze zichtbaar blijft, ook al staat het logo niet meer online.

Ik ben nog nooit op je site geweest, en als ik er op klik zie ik ook geen logo.

Toegevoegd na 5 minuten:
Mocht mijn antwoord niet helemaal duidelijk zijn:

Als je een website bezoekt, worden veel afbeeldingen in de cache geplaatst. Op die manier hoeft hij de afbeeldingen de volgende keer niet meer te laden, omdat ze gewoon op je computer staan.

In dit geval is dat bij jou al gebeurd, waardoor, als jij de site aanvraagt, je browser het icon in je cache vindt, waardoor hij ook niet ziet, dat die icon niet eens meer online staat.

Voor mensen die nog nooit op jou site zijn geweest, is deze icon niet zichtbaar, omdat hun hem nooit in de cache hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Chrome is dat een redelijk bekend probleem.
http://www.google.com/support/forum/p/Chrome/thread?tid=1e0c60af2d48dda1&hl=en

Andere antwoorden (2)

probeer eens in je public_html directory de favicon.ico te plaatsen, dus gewoon in de map waar ook je index.htm of index.php staat. Als het goed is, moet hij nu weer gewoon zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je eigen ico maken bijvoorbeeld op deze site:
http://www.rw-designer.com/online_icon_maker.php
en dan in je code deze regel opnemen (als je je ico thijs.ico hebt genoemd):

en de ico moet je in dezelfde directory zetten als index.html.
Zoals al eerder is gemeld als er geen ico is genoemd in je index.html is favicon.ico de standaard en als die in je cache staat wordt die getoond.

Toegevoegd na 1 minuut:
De regel moet dus in index.html staan

Toegevoegd na 14 uur:
En de regel moet tussen de regels met en staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lees de vraag. Hoe VERWIJDER ik de favicon.ico Ik snap niet hoe je er uit op kan maken dat hij een icon wil toevoegen...