Hoe maak je een formule in excel om de middelste getal te pakken? zie afbeelding.

Van de middelste getal alles wat voor en na de streep is verwijderen; zie afbeelding

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje... ik heb die aaa_123_bbb nu al een paar keer langs zien komen, wat ben je allemaal aan het doen? :))

Het beste antwoord

Als de lengte van de oorspronkelijke cel altijd gelijk is:

=MIDDEN(A1;5;3)

Toegevoegd na 10 minuten:
En als het niet gelijk is:

=MIDDEN(A1;VIND.SPEC("_";A1;1)+1;VIND.SPEC("_";A1;VIND.SPEC("_";A1;1)+1)-VIND.SPEC("_";A1;1)-1)

Toegevoegd na 17 minuten:
Oftewel: Neem het stukje tekst dat begint bij de eerste letter na positie van het eerste teken, met een lengte van (positie tweede teken minus positie eerste teken minus 1)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is niet gelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje wel het is gelukt maar het moet Deel zijn en niet MIDDEN.
en in het engels Excel moet het MID zijn.
bamibal
12 jaar geleden
Ik weet niet welke versie van Excel je hebt, maar bij mij is DEEL geen bestaande functie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nederlands versie 2007 en bij mij is MIDDEN geen bestaande functie
bamibal
12 jaar geleden
Ik heb NL 2010. Ik zie dat de functie DEEL in 2010 is vervangen door MIDDEN:
http://www.pcmweb.nl/tips/excel-2010-8-rekenfuncties-verbeterd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje wel

Andere antwoorden (1)

In DIT geval lijkt het me dan weer makkelijker om de data automatisch te laten splitsen... (dus kolom A selecteren, dan via: data/tekst naar kolommen/gescheiden/scheidingsteken overig, daar _ invullen/voltooien.

(kan er iets anders uitzien, ik heb nog good old excel 2003)