Er zijn best veel apps in de AppStore die gratis zijn. Verdienen die makers dan wel geld met de app of helemaal niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Gratis apps zitten bijna altijd propvol met reclame, daar verdienen de makers geld mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm lijkt me niet. Die reclame is alleen maar heel irritant en die klikken mensen meestal weg wanneer mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat Phoebanne zegt klopt!
Ook al is het moeilijk te geloven.
Ja, natuurlijk verdienen ze geld, want meestal is een gratis app een probeerversie of moet je dingen kopen om meer mogelijkheden te krijgen of iets degelijks.
Soms hebben ze er ook reclame bij, maar dat is super irritant.
Natuurlijk heb je ook apps, die geen van dit doen, zoals de twitter app, maar die is dan als het ware reclame aan het maken voor hun site en mensen het makkelijk te maken twitter te gebruiken.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx! Toch heb ik ook een paar gratis apps die niet eens een light version zijn en waar ook geen reclame is ;)
Nee wanneer zij een app gratis beschikbaar stellen zullen ze er geen geld aan verdienen, tenzij:

- je na een bepaalde periode ervoor moet betalen
- er reclame in de app wordt weergegeven
- je bepaalde onderdelen zal moeten aanschaffen om bijvoorbeeld verder te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe niet. Als een app helemaal gratis is (en dus geen demo of trial versie) is het mogelijk dat er geld verdient wordt via reclame maar gebruikelijker is dat de ontwikkelaar naamsbekendheid nastreeft zodat hij/zij toekomstige apps die niet gratis zijn sneller/beter zal kunnen verkopen.