Hoe komt men achter het nummer van een router?

mijn buren zijn dat identieke nummer van hun router kwijt
de persoon die dat ingesteld had woont nu ergens anders
dat nr begint met hoofdletters en bestaat uit ong 15 letters

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het vermoeden dat je het wifi wachtwoord bedoelt. Laat ze even gaan naar start>uitvoeren> vul daar cmd in en druk op Enter, dan krijg je een dos scherm. Typ daar ipconfig en druk op enter. Dan zie je bij standaardgateway een ip adres waarschijnlijk 192.168.1.1 of iets dat er op lijkt. Dat ip nummer moeten ze intypen in hun adresbalk van een internetpagina ( waar je dus www... enz hebt staan normaal maar nu laat je de www enz weg) en dam op enter drukken. Dan opent een pagina die waarschijnlijk een wachtwoord wil. De inlognaam is hoogst waarschijnlijk admin en het wachtwoord is waarschijnlijk ook admin. Dan klik je op het tabblad wireless en daarna op het tabblad wireless security. Daar kunnen ze zien welk wachtwoord het was.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een aanvulling. Dit werkt als ze al verbonden zijn met de router. Hebben ze nog geen verbinding met de router dan moeten ze hem eerst even aansluiten aan de pc of laptop met een kabel en dan kun je bovenstaande alsnog doen. Hebben ze al een wifi verbinding met de router dan werkt het ook zonder kabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het MAC adres en serienummer staan vrijwel altijd op een sticker die ergens op de router zit geplakt. Als je iets anders nodig hebt, dan graag iets specifieker zijn...