Hoe machtig ik als administrator zijn de een gebruiker om een programma te gebruiken dat bij de administrator account is geinstalleerd?

zie vraag

Toegevoegd na 1 uur:
In Windows XP

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar?
Dat hangt toch van het programma af? Het zou toch in de gebruiksaanwijzing moeten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik begrijp je reactie niet. Ik bedoel het voor Windows XP
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je dat er bij vermelden.
Het had toch ook voor iets anders kunnen zijn?
Voor een forum ofzo waar jij de administrator van bent....
Wij kunnen toch niet ruiken welke programmatuur
jij gebruikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welk programma wil je dat door de andere account gebruikt kan worden ?
Probeer je bijvoorbeeld hulp op afstand te krijgen via je PC ? Of wil je dat die andere persoon wanneer die op jouw winXP PC inlogt, alleen maar kan internetten ?

Antwoorden (1)

Het hangt er een beetje vanaf wat het programma doet.

Wanneer het programma wijzigingen aanbrengt in je PC, dan zul je de gebruiker daar rechten toe moeten geven. In Windows XP gaat dat het gemakkelijkst door met rechts op 'Deze computer' te klikken en te kiezen voor 'Beheren'. Zoek het gebruikersbeheer op en voeg de gebruiker toe aan de groep 'Hoofdgebruikers'

Ik vermoed echter dat het erom gaat dat een gebruiker een programma moet kunnen starten waar bij de installatie is gekozen voor 'dit programma alleen voor mij beschikbaar maken.' Dat betekent dat het programma gewoon geïnstalleerd is, maar dat er voor de andere gebruikers geen snelkoppeling en startmenu-entry gemaakt is. Dit kun je oplossen door als de gebruiker via de verkenner het programma op te zoeken (ergens in c:\program files\...) en vervolgens met rechts klikken op het programma en kiezen voor 'Kopieren naar', 'Bureaublad (snelkoppeling maken)'. Een andere methode is om de snelkoppeling die jij als administrator op het bureaublad hebt staan op te zoeken (in c:\documents and settings\administrator\bureaublad) en deze te verplaatsen/kopieren naar c:\documents and settings\all users\bureaublad.