wat is apple os x ?

Ik heb overlast een apple computer gekocht
een imac .
maar ze speken hede tijd over os x .
soms heb ik de indruk dat het gratis is soms niet
wil je aub uitleggen wat dat is
wij danken u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gratis is het niet, maar het wordt standaard meegeleverd met elke mac.
Ik weet eerlijk gezegd niet in hoeverre updates gratis zijn (en/of blijven)
Het besturingssysteem (windows, linux, of osx) zorgt ervoor dat je computer opstart, beeldscherm, toetsenbord, schijven enzovoorts herkent en geeft je de mogelijkheid om programma's te starten
Eigenlijk geldt dus: zonder besturingssysteem doet je computer niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet jij of je lion hebt of snow leopard ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee weet ik niet
capthavoc
12 jaar geleden
je heb denk ik in elk geval versie 10.5 ?
klik eens op het appeltje links boven aan en dan over deze mac
daar staan al heel wat gegevens welke versie os x
welke processor geheugen etc

Antwoorden (5)

os x is het besturingssysteem. Je hebt bijvoorbeeld osx Snow/Leopard en nu bijvoorbeeld os x Lion.

Je kunt het vergelijken met de Windows versies. Daar heb je dan weer Windows XP, Windows 7, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple OS X is de concurrent van Microsoft's Windows (7). Het is een besturingssysteem waarmee je de computer kunt beheren / aanpassen / gebruiken. Hou er wel rekening mee dat je hier geen Windows programma's en niet alle randapparatuur (muizen, toetsenborden, printers, etc) mee kunt gebruiken. Nieuwe apparatuur kan vaak wel overweg met OS X. LET OP! Je kunt absoluut geen onderdelen vervangen (op het toetsenbord, muis, printer, beeldscherm, boxen na dan) omdat Mac OS X geen andere hardware ondersteund dan er in een Apple computer zit!!! Koop dus GEEN AMD cpu of moederbord, want dat vinden ze bij Apple maar een raar idee, AMD. Je moet dus echt weten uit welke hardware een Apple computer bestaat wil je het vervangen. Meestal hangen er wel een paar computernerds aan een Apple-boom die je zo kunt vragen naar alle details. Mocht je iets anders of meer willen weten, laat het me weten!

Gr Proairface
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat beweer je daar nou? OS X kan juist wel met ontzettend veel andere hardware overweg! Sterker: Het gaat veel vriendelijker met andere hardware om. Niet of nauwelijks gemier en gemartel met "drivers", waarschuwingen enzovoort. Om over andere typische Microsoft perikelen nog maar te zwijgen...
Het is het besturings programma van Apple OS X de X staat voor een 10
Je hebt verschillende en de nieuwste is OS X lion
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OS x is het besturingsSysteem van Apple Macintosh. Dat zijn computers die helemaal in beheer van Apple gebouwd worden. Defecten zijn meestal erg kostbaar om te laten verhelpen. Upgraden van onderdelen ook.
Apple beschermt zijn eigen afzetmarkt heel erg strikt.
Maar het gebruik van een Apple is vaak heel erg eenvoudig.

Als je veel grafisch werk doet, en een redelijk groot budget, dan kan een Apple met OS x gunstig zijn.

Je hebt aan een Apple Mac met OS X absoluut geen koopje gehad. Er zijn windows systemen die meer presteren en beduidend goedkoper zijn. En voor een Linux besturingssysteem hoeft je al helemaal niet te betalen dus dat kun je op bijna ieder tweedehandsje installeren.

Dus .. als je nog niet precies wist wat je met je computer wilde, dan ben je te duur uit met deze Apple Mac met OS x.

Er worden door de open source community, voortgekomen uit Linux besturingssysteem, wel programma's voor OS x gemaakt die gratis zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Defecten zijn niet kostbaarder dan bij een windows-computer. Ook de hardware van Apple is van hoge klasse. Vergelijkbaar met andere A-klasse computers.
De vraag was wat OS X is en of het gratis is. Als je een Apple-computer koopt dan koop je een compleet geheel van hardware en software dat één geheel vormt. Je hoeft niet allerlei tooltjes nadien te downloaden en allerlei onbegrijpelijke dialoogvenstertjes door te worstelen om een windows-computer aan de praat te krijgen of te houden.
Een Windows-computer lijkt daarom goedkoper te zijn. Echter, goedkoop is duurkoop. Omdat het geen complete en storingsvrije machines zijn. Het OS X gebeuren is versmolten met de machine zelf.
Na vier jaar werkt mijn MacBook nog steeds feilloos. Dat betekent voor mij slechts €300,00 per jaar. Zonder bijkomende kosten!!! Probeer dat maar eens met een windows-computer. En reken daar gelijk de tijd even bij die nodig was om de problemen en ergenis gedurende die tijd op te lossen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een duim omlaag wordt gegeven voor een antwoord dat op de vraag geen antwoord geeft en er zelfs aan voorbij gaat.
Op de gestelde vragen heb ik echter antwoord gegeven. En daarbij enige extra informatie. Het feit dat het antwoord u persoonlijk niet bevalt is geen reden om een duim omlaag te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, maar op jouw antwoord ik heb je geen duim omlaag geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
123Henk, excuus. Dan is het de stiekemerd weer. (Iemand die anoniem duimpjes omlaag uit deelt.) Dank je wel voor je feedback !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard. We zijn hier om elkaar te helpen, nietwaar?
je kan wel os x kopen voor windows