Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe creëer ik het volgende? (Dreamweaver)

Ik wil een header die fixed aan bovenkant van ieders scherm is en een footer die aan de onderkant van ieders pagina is gefixed. De content/container hiertussen zal vaak groter dan het scherm zelf zijn, dus de footer en header mogen geen tekst/afbeeldingen overlappen.

Hoe creëer ik dit?

Totnutoe wel gelukt, alleen de footer overlapt telkens het einde, waardoor de laatste tekstregels nooit zichtbaar zijn.

Tutorials waarin dit wordt uitgelegd mag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
508

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oplossing voor jouw probleem als ik het goed begrijp is het maken van een 100% hoge div. Ik kan alles uitleggen, maar dat doet deze al:

http://matthewjamestaylor.com/blog/keeping-footers-at-the-bottom-of-the-page

In het nederlands: Maak een
Daar plaats je al je plaatjes en tekst in (content). Die heeft een padding top; zo hoog als de header, en een padding bottom zo hoog als de footer. Dit voorkomt dat ze je content overlappen. Header en footer beide op position:absolute in de css, en op header op top:0; en footer op bottom:0;

Verdere css en html structuur kun je vinden als je op de link klikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Raadpleeg CSS reference mbt position properties (oa "z-index" "overflow" en "clipping" als je met layers werkt).

Bijv. : http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp

Alternatieven:
- Tabel met 3 rijen (klassieke methode, nooit overlap)
- frames
- body met 1 inline-frame (de content)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de div van de footer zetten clear: both; Volgens mij verhelpt dat je probleem want de footer moet toch gewoon onder de andere divs komen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding