sql server 2008

Hoe kan ik met microsoft sql server 2008 een server op mijn eigen computer laten draaien.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

MS SQL Server 2008 is een database programma dat draait op o.a. het besturingsysteem WIndows 2008 server.

Je zult dus op je PC het besturingssysteem moeten installeren die zijn genoemd in de technische specificaties van MS SQL Server 2008.

Je kunt ook met VMWare een virtuele server installeren en daarop MS SQL Server 2008 draaien. Of dat technisch mogelijk is hangt af van de specificaties van je hardware. Bij mij draait dat op mijn laptop met Windows 7 (onder VMWare).

Overigens moet je nog steeds alle licenties hebben voor het besturingsysteem en SQL Server 2008. Voor SQL server 2008 kan je een licentie nemen per gebruiker of per processor (CAL).

Toegevoegd na 3 minuten:
Om te testen is er ook een Developer versie beschikbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

download de sql server express editie, die is gratis maar mag niet gebruikt worden voor zakelijk gebruik.
gewoon installeren en vervolgens kan je dan gewoon een database en tabellen aanmaken.

http://www.microsoft.com/sqlserver/en/us/editions/express.aspx

via de microsoft sql server management studio kan je makkelijk het beheer van de server regelen.
hierin kan je meerdere databases aanmaken met daarin meerdere tabellen.