Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij voorbaat dank voor de hulp:P Ik wil in 1 cel (L4) een bepaalde waarde (liefst met een celkleur) bijv. de waarde 1... als er wordt voldaan aan

bepaalde waardes uit 4 andere cellen.(H4-K4) In deze 4 cellen staan keuzewaardes(gegevensvalidatie).. dus als bijv. H4 de waarde "S1" bevat, I4 de waarde
"F1", J4 de waarde "O1" en K4 de waarde "A1", dan moet cel L4 de waarde "1" krijgen. Staat er bijv in cel H4 de waarde "S2", dan wordt de waarde in cel L4 bijv. "2"met een gele celkleur.
Wie o wie zou mij willen/ kunnen helpen?
Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
910
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je brommen? :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

=als(H4=S1;als(I4=F1;als(J4=O1;als(K4=A1;1;0);0);0);0)

en dan maak je de opmaak van de cel voorwaardelijk (als de waarde 1 is, dan opmaak geel kiezen).

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh, ik heb nu alleen maar gezorgd dat als de waardes allemaal voldoen, dat er dan 1 in de cel komt te staan.

als je de waarde's wil zoals je in het tweede deel hebt gezegd, doe dan
=als(H4=S1;als(I4=F1;als(J4=O1;als(K4=A1;1;A2);O2);F2);S2)

alhoewel ik niet goed begrijp wat je met die waarde's S2 en zo bedoelt...
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de snelle reactie!! Ik ga het morgen uitproberen.. en laat het je dan zsm weten... de codes S1 etc staan voor codes uit een risico analyse.. en bepaalde combinaties van die codes geven een resultaat.. een veiligheidsprioriteit... 1 of 2 staan dan voor bepaalde prioriteiten uit een risicograaf...
Als je veel testen wilt bundelen, kun je ook EN gebruiken.
Dus =ALS(EN(H4="S1";I4="F1";J4="O1";K4="A1");bij ja; bij nee)
De formule wordt dan wat overzichtelijker.
Ten slotte kun je nog boolse algebra toepassen, dat gaat zo:
=als((H4="S1")*(I4="F1")*(J4="O1")*(K4="A1")=1;bij ja; bij nee). Hiermee kun je bijna onbeperkt formules bouwen, die heel overzichtelijk zijn. Gebruik * voor EN en + voor OF.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding