IK wil graag op mijn site een knop hebben om een andere stijl te kiezen, hoe doe ik dat?

Ik heb een fantasy site - momenteel nog in de bouw - waar ik graag verschillende stijlen op wil hebben.

Maar nu weet ik niet hoe ik dat moet doen, heeft iemand een mooie tutorial?

Ps: het is de site op mijn profiel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je site helemaal zelf gemaakt? Of heb je een cms (Joomla of WordPress ofzoiets) gebruikt? kan je zelf php code toevoegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb de site zelf gemaakt en kan dus php gebruiken

Het beste antwoord

Pak onderstaande functie:

function initGetOrCookieOrDefault($varName, $default) {
$cookieName = $varName;
if (isset($_GET[$varName])) {
// input check, for now it cancels any string that would alter by addslashes
if (($_GET[$varName])== addslashes($_GET[$varName])) {
setcookie($cookieName, $_GET[$varName], 0, "/");
$returnValue = $_GET[$varName];
} else {
die ("Security problem: GET argument is invalid.");
$returnValue = $default;
}
} elseif (isset($_COOKIE[$cookieName])) {
if (($_COOKIE[$cookieName]) {
$returnValue = $_COOKIE[$cookieName];
} else {
die ("Security problem: Cookie tastes funny!");
$returnValue = $default;
}
} else {
$returnValue = $default;
}
return $returnValue;
}

Je kan nu in je index of waar je de stylesheet dan ook nodig hebt, schakelen met deze regel:

$stylesheetNr = initGetOrCookieOrDefault("gekozenSheet", 1);
$styleSheet = "StyleSheet_{$stylesheetNr}.css";

Standaard wordt gekozen door stylesheet gekozenSheet1.css, maar een link naar:
?gekozenSheet=2
Verandert dat. Hij slaat het op in een cookie. Hij wijzigt 'm weer terug als je het cookie kwijt raakt, of een link klikt naar een andere ?gekozenSheet=IetsAnders (hoeft niet perse een getal te zijn, als er maar een bestand StyleSheet_IetsAnders.css bestaat.
Die namen mag je natuurlijk allemaal veranderen als je wilt.

Je kan 2 knoppen maken zo:
stijl 1
stijl 2

Maar je kan ook een "toggle-knop" maken zo:

verander de stijl hier

Succes! (-:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
danku

Andere antwoorden (2)

Als het een html/css site is gewoon een totaal nieuwe css maken en pagina met een andere style. En dan hier gewoon met een url naar linken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou als het je eigen site is,

waarom maak je dan geen stylen-knop?

Toegevoegd na 3 minuten:
nou het is je eigen site jij kunt er eigen dingen aan toevoegen,
toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is dus mijn vraag, ik heb al een stijl knop, maar ik weet niet hoe ik hem dan laat weergeven in die stijl.