Waarom krijg ik een error als ik een div tag in php tags maak?

Tussen mijn tags wil ik een div tag maken, maar ik krijg steeds een error. Kan je geen div tags in php maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt toch gewoon tussendoor je php afsluiten?

php code

?>

div

php code

?>

In php accepteert hij namelijk niet zomaar een '>'. Je kunt de php tag gewoon tussendoor afsluiten en later weer verder gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een div tag is html en je kunt niet zomaar html in php zetten. je moet dit dan 'vermommen' door het gebruik van quotes (echo '
';) of doen op de manier zoals hierboven vermeld staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echo "";
?>

Of als je dubbele quotes wilt gebruiken in je HTML:
echo "
bla
";
?>

Enkele quotes kan ook als je een single-quote echo wilt gebruiken:

echo '
bla
';
?>

Maar je kan ook een single quoted echo gebruiken met dubbele quotes in je HTML:
echo '';
?>

Ook kan je de HTML buiten PHP-codes plaatsen zoals al eerder aangegeven werd.