Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het snelste leren scripten?

Ik wil graag leren scripten, vooral html, php en java lijken me handig. Ik hoef geen ingewikkelde databases in SQL maken, maar gewoon basiskennis om een website te bouwen zonder de hulp van software op internet. (Hooguit dreamweaver)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik henzelf het geleerd uit boeken door soort van tuts erin te volgen.

Ik zou eerst beginnen met html en css als je dat hanteert zou ik php doen. Ik heb voor dat ik php ging leren ActionScript3 geleerd lijkt vrij veel op php maar is makkelijker!

Voor JavaScript zou ik eerst met html, css en jQuery kloten. JQuery is pre-made JavaScript dat free-ware is! Google is jQuery UI dat is wel vet!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Cursus volgen, of een boek kopen/huren waar het in staat. Dan een beetje oefenen en je hebt het zo onder de knie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker beginnen en dan steeds moeilijker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan een boek uit de bibliotheek huren, daar staat meestal veel nuttige informatie in. Ook kan je youtube gebruiken. Dan moet je denken aan "how to make a website with ..." Zoals de vorige ook antwoordden zou ik met html beginnen. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding