Nu ik zit al een zeer lange tijd aan 1 oefening bezig die ik niet opgelost krijg kan iemand me helpen?

HTML-generator in C#
In deze eerste opdracht zullen we ons concentreren op het opbouwen van de
webpagina en de uitvoer ervan naar een bestand.

Toegevoegd na 19 minuten:
In de map Overkoepelend maak je drie klassen: StandaardPagina,
HtmlPagina en XhtmlPagina. Deze zullen de verschillende pagina’s implementeren
en verhouden zich tot elkaar zoals te zien is in figuur 2.
De klasse StandaardPagina bevat de basisfunctionaliteit en houdt de paginainhoud
bij in een generische lijst. Elke html-tag wordt op een aparte positie in de
lijst als een string bijgehouden. Ook de tekst wordt op een aparte positie opgeslagen
in de lijst. Op die manier worden tekst en tags van elkaar gescheiden
waardoor het eenvoudiger wordt om tekst en tags toe te voegen. Een voorbeeld van
de uitvoer van deze generische lijst:
3 <br/>4 Programmen II<br/>5

10 KAHO Sint-Lieven

hoe krijg ik dit in elkaar, via een array of wat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja een array is wel goed. Het is voor mij te lang geleden om het type van de variabele te definiëring voor je. Maar je hebt een type nodig, die je kan vullen met strings voor de teksten. En daarnaast heb je constanten nodig, die de positie van de tekst in de array vastlegt. Dus bijvoorbeeld integer iTagHTML == 1; string sHTML == array[iTagHTML]
en je hebt natuurlijk onderscheid tussen de open tags en de sluit tags.