met welke programmeer taal kun je het best beginnen als je een beginner bent?

ik zou graag willen leren programmeren maar ik weet niet welke taal ik zou moeten kiezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Leer eerst de principes van Basic, als je dit snapt (heel gemakkelijk!) dan kom je al een stuk verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met Java, dat is een programmeertaal welke voor een heleboel zaken wordt gebruikt. Ook overige programmeertalen lijken op deze programmeertaal en ik ben daarmee beter voorbereid als je gaat overschakelen naar een andere programmeertaal. Bovendien kan je met Java ook web applicaties maken, zoals met Java script.

Begin eenvoudig en zoek eens op Internet naar het "Hello World" project. Dit is altijd de basis voor elke beginner. Vanuit dit project kan je andere dingen uitbreiden of veranderen. Zo leer stapje bij stapje meer het programmeren.

http://www.google.nl/search?client=opera&rls=nl&q=hello+world+java&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad beginners altijd aan om te beginnen met Visual Basic.Net.

Het is een mooie instap-taal en geeft al snel leuke resultaatjes. Bovendien is er een uitgebreide community die de helpende hand bied en allerlei leuke leerprojectjes aanbiedt.

Als dan blijkt dat het bevalt kun je overstappen naar andere talen met een steilere leercurve...

Als je bij voorbaat zeker weet dat je wilt blijven programmeren zou ik direct beginnen met C# of Java.

Je zou ook met assembly kunnen beginnen, helemaal onderaan, maar dat zou vanwege de moeilijkheidsgraad je programeerlust voortijdig kunnen bederven.
rose
13 jaar geleden
Hee!
Leuke vraag!
Maar het hangt er maar net vanaf wat je graag wilt programmeren, als je games wilt maken kan je denk ik het best met flash beginnen maar voor webapplicaties zul je moeten beginnen met html/css en daarna php.
Ik hoop dat je wat aan m'n antwoord hebt!
Veel succes ermee! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt heel goed beginnen met Python.
ik ben er zelf ook in begonnen en het beviel heel erg goed.
Je hoeft ook niet snel over te stappen op een andere taal, zoals je bij Visual Basic wel moet doen.
Het is general purpose, dus je kunt er eigenlijk alles in maken wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor websites zou ik zelf beginnen met HTML en daarna met php,
voor programma's is Visual basic 2008 wel heel erg leuk!
voor games is game maker wel heel leuk en makkelijk!
dit zijn een paar makkelijke programma's waar mee je kunt beginnen!