hoe bouw ik zonder iets te weten erover,een website die het ook nog doet,met alles erop en eraan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Er zijn zijn verschillende mogelijkheden om een website op een relatief makkelijke manier te bouwen. Zoals een open source CMS (content management systeem). Een CMS wordt op je eigen webserver (omgeving) geplaatst en je kunt dan realtime pagina's toevoegen en bewerken. Ook kun je zoals eerder gezegd een HTML editor nemen bijvoorbeeld dreamweaver of web expression. Of een webbased HTML editor ook wel website builder genoemd is ook een mogelijk. Veel hostingbedrijven bieden deze mogelijkheid aan. Toch blijf je het probleem houden dat je altijd wel wat van bepaalde dingen af moet weten wil je een goede website kunnen bouwen. De ene manier is makkelijker dan de andere en elk heeft zijn voor- en nadelen. Ook denk ik dat je toch veel moet lezen over het systeem dat je gaat kiezen. Anders red je het niet. Het is in ieder geval zo dat er vele manieren zijn om een website te bouwen en dat je gewoon een keuze moet maken. Trouwens als je voor een HTML editor kiest kun je ook een template (een sjabloon website) gaan. Deze kun je dan naar wens aanpassen. Dit bespaart veel tijd, want dan hoef je niet vanaf nul te beginnen. Om te beginnen zou ik voorstellen om te beschrijven hoe de website er moet zien, welke functionaliteit hij moet hebben en welke inhoud hij moet bevatten. Daarna ga je over de verschillende mogelijkheden lezen en maak je een keuze die jou het meest aanspreekt en het best bij je wensen past. Dan zou ik stap voor stap de website gaan bouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Hmm, tegenwoordig zijn er zat sites waar je een eigen pagina kunt maken, gratis. Als je een eigen (hoe zeg je dat?) ''domein'' wil moet je volgens mij 10 euro p/m of zo betalen. Je kunt dan zo'n bedrijf huren die er een mooie site van maakt, maar dat zal je behoorlijk veel ping ping kosten, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gemakkelijkst is het een open source CMS te gebruiken, bij voorbeeld Joomla!...
rose
13 jaar geleden
vraag iemand je te helpen die er wel wat van weet!
Zelf vind ik frontpage wel makkelijk, maar dat is niet zo uitgebreid, maar voor een eigen homepage (niet online dus) is het meer dan zat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind dit zelf heel overzichtelijk en handig en GRATIS

Toegevoegd na 2 minuten:
oow volgensmij zit niet alles er op en er aan maar misschien leuk om uit te proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet bij google eens gratis web site bouwen neer kom je er een boel tegen die vrij gemakkelijk te maken zijn.
Zoals bijvoorbeeld.
http://www.jouwweb.nl/

http://www.jouwpagina.nl/ Als je hier een naam invult en verder gaat wijst het zich van zelf.
http://www.goedbegin.nl/ Hier het zelfde en zo zijn er vele. je kan je eigen kleuren aanpassen etc.
Bij google zijn er vele te vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beveel www.webklik.nl aan dit is een superhandige website
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dreamweaver is een
wysiwyg programma die keurige html schrijft terwijl je er niets van hoeft te snappen.

zo kan je alle websites, op flash na, ter wereld bouwen

what you see is what you get...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://webs.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of wysiwyg een handig en goedkoop programma. prima ondersteuning en niet duur.

Toegevoegd na 15 minuten:
Wat je ziet is wat je krijgt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuf hier is rond,

http://sites.google.com/?hl=nl&tab=w3