wat kan ik eraan doen dat de website die ik gemaakt heb niet goed online komt?

Ik heb voor iemand anders een site gemaakt met iWeb (Apple). Eerst kwam alleen de achtergrond door en verder alleen legen vierkantjes met vraagtekens. Toen heb ik geprobeerd of het hielp foto's kleiner te maken en tekst als plaatje op te slaan en er zo op te zetten. hij leek beter door te komen, maar nu zijn ineens alle plaatjes vervormd en verplaatst en staat er rare krullen doorheen. Ik heb al eerder een site gemaakt en online gezet met iWeb, zonder 1 probleem.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de schermafbeelding voor de rare dingen die gebeuren als ik de site nu open.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Om te beginnen hoef je niet de foto's kleiner te maken. iWeb past zelf de afmetingen wel aan. Wel is het belangrijk een juiste compressie te kiezen zoals TIFF, JPEG of PNG.

Als je website klaar is in iWeb en je publiceert de website naar een map op je harde schijf, zorg dan dat je die map exact zo overbrengt naar de server. Doe je dat niet dan zal de indeling veranderen of zelfs verdwijnen. Want dan kloppen de interne url's immers niet meer. Laat dus alles op de plaats staan, waar iWeb het neerzet.
Alleen als je het zo upload, komt het goed. Succes.