Waarom staat er altijd zoveel reclame op de download-sites?

Soms moet je 5 keer doorklikken voordat je definitief kunt downloaden en dan nog moet je uitkijken dat je niet een anti spyware tool download omdat daar effe zo nodig een balkje moet staan: DOWNLOAD met kleine lettertjes nu de anti spyware doctor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

Zonder reclame zou je moeten betalen voor hun diensten. Er zijn tenslotte mensen die betaald moeten worden voor wat ze doen. Niet elke download site heeft zoveel reclame, kwestie van even rondneuzen en een geoei kiezen, ik heb er zelden last van....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het levert op en ze komen ermee weg... Niemand die dan stopt met doorklikken... Als iedereen dat nou eens niet zou doen, dan stopte dat meteen... Maar we doen het toch...

Rare mensen zijn wij toch...

Toegevoegd op 20-05-2009 12:35:26
Klik je op een nieuwsfilmpje op een krant, dan krijg je ook eerst reclame... Ik klik niet door, hoor... ik zoek wel ergens anders, waar dat er geen reclame voor zit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een site runnen kost geld. Je betaald voor het domein, de server en het ebruik van bandbreedte. En zolang er mensen zijn die willen downloaden zonder voor elke download te willen betalen zal er de noodzaak zijn om te adverteren.

Als je lid wordt van bv itunes, dan betaal je gewoon, en heb je minder last van verborgen download links en hinderlijke reclame. Maar dan moet je voor de downloads betalen. Het is kiezen of delen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb met Panda Global Protection echt geen spyware hoor. Daar heb ik de anti spyware doctor echt niet voor nodig...

Daarbij download ik niet zo snel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen die op zoek zijn naar een download zijn over het algemeen minder geneigd op een advertentie te klikken, omdat ze een duidelijk doel voor ogen hebben: het verkrijgen van de download.

Het hosten en ter download aanbieden van deze downloads kost echter veel geld, omdat de bestanden vaak groot zijn en veel bandbreedte kosten. Om toch uit de kosten te komen proberen sommige download sites bezoekers te misleiden door hen toch op een advertentie te laten klikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de commercie, BVB. Alles draait om geld.
Op soms slinkse wijze proberen computerbedrijfjes
je iets aan te smeren. Wellicht druk je door ongedurigheid per ongeluk op een 'aankoop'button. Gelukkig heeft "Goeie Vraag' (nog) geen last van sluikreclame. Erg prettig. Houden zo. Maar ja, na verloop van tijd, als de populariteit flink gegroeid is, zal hier ook wel een of ander bannertje opduiken.