Hoe zet je een draadloos lokaal netwerk op?

Wat heb je allemaal nodig?

Toegevoegd na 7 uur:
En zo'n wifi router sluit je dan aan op 1 computer en dan kunnen de andere apparaten daar verbinding mee maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
2.9K

Het beste antwoord

een draadloze router (ev. met modem) & een set computers met draadloze communicatie. Vervolgens alle computers lid maken van hetzelfde netwerk en klaar is Clara.

En als je het wat uitgebreider wilt hebben; Hier een uitleg/handleiding: http://www.pcpret.nl/netwerk/netwerk16.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een wifi-router en voor elk stuk aan te sluiten hardware een wifi-kaart of andere wifi-aansluiting.

Toegevoegd na 7 uur:
Zo'n router sluit je over het algemeen rechtstreeks op je internetverbinding aan. Alle andere apparaten maken dan via de router verbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het handigste is om het evt. al aanwezige modem te vervangen door een draadloze router/modem of om deze bij een nieuwe aansluiting meteen aan te vragen bij de Internet-provider.
Je wilt het netwerk natuurlijk ook zelf gebruiken en dat betekent dat de PC of laptop daarvoor geschikt moet zijn. Bij de meeste moderne uitvoeringen zal dat al wel het geval zijn, maar voor oudere exemplaren kun je lossen Wifi-extensions kopen die je simpel via de USB kunt aansluiten.