Ik ben bezig met een site, alleen zoek ik een script om weer boven aan de pagina te komen

Het moet wel HTML zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal misschien wel werken, maar het is geen HTML meer natuurlijk, tenminste ik neem aan dat dit een stukje embedded JavaScript is. Al met al ook een goede oplossing (+1) en ook begrijpelijk denk ik, de vraagsteller zegt enerzijds script en anderzijds 'Het moet wel HTML zijn' dus enigszins verwarrend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geeft toch ook niet, hoe meer je er mee oefent hoe beter je het leert. Javascript kan gebruikt worden binnen je HTML-code je hoeft er dus niks extra's voor te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, probeer het eens uit zou ik zeggen.
rose
13 jaar geleden
Brillant!

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je gebruik maken van zogenaamde ankers.

Kijk even op onderstaande link, daarin wordt uitgelegd hoe je dat doet.
http://tips.jouwweb.nl/pagina-s-met-html/ankersplaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Silly me, ik tik het uit, ik had natuurlijk ook een linkje kunnen plaatsen.
Daar heb je geen script voor nodig, als je het tenminste met HTML wilt doen zoals je schrijft.

In de bron zet je ergens bovenaan (na de tag) het volgende neer:

eventuele tekst

De NAAM verzin je zelf, bijvoorbeeld "boven" of "top" of "begin" of zoiets, de tekst is optioneel.

Elders in het document, waar je de mogelijkheid wilt hebben om terug te gaan naar boven zet je dit:

Naar boven

De naam moet hetzelfde zijn als de naam die je eerder bedacht en het # teken is belangrijk, de tekst ('Naar boven' in dit voorbeeld) wordt aanklikbaar, zodra je erop klikt springt de pagina naar het begin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan toch een + voor je moeite.