Wat zijn de gevolgen als we nooit meer kunnen internetten?

Graag geen antwoorden zoals: Kan ik nooit meer op GV'en...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (11)

Dat is het einde van de wereld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk van die verslaving af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wordt de wereld weer een stuk kleiner... En informatie weer lastiger te vergaren... Dus weer naar 20 jaar terug, toen alles nog langzaam ging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meer rust en dus ook berusting. goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan weten wat je nu weet? Om te plagen; Heb je ooit iets gezegd over die oude van dagen, die roeptoeterden dat vroeger alles beter was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja zeker dat heb ik gezegd...
Dan gaan we terug naar avonden samen met het gezin voor de buis; kinderen die weer buiten spelen of spelletjes doen zoals Ganzenbord of Mens-erger-je-niet en mannen die weer naar louche boekhandeltjes moeten om daar porno-blaadjes te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kopen weer meer encyclopedieën.

Het wordt veel drukker bij bibliotheken, terwijl de informatie daar veel beperkter is.

We (met 'we' bedoel ik ook bibliotheken, universiteiten en boekhandels) zullen van bepaalde boeken niet eens meer weten dat ze zijn uitgekomen in een ander land, en het daarom ook niet kunnen bestellen of raadplegen.

Telefooncentrales en postkamers zullen roodgloeiend staan, omdat we vragen bij bedrijven en instanties zelf moeten stellen in plaats van informatie op te zoeken.

Verschillende mensen zullen veel vaker het wiel opnieuw uit moeten vinden omdat we niet gemakkelijk kunnen zien wat voor oplossingen anderen voor problemen hebben gevonden.

Communicatie en daarmee samenwerking met mensen van over de hele wereld wordt een stuk lastiger, omdat je niet weet wie er met hetzelfde bezig is en wie dezelfde interesses heeft.

Onze mogelijkheden om zelf te kiezen hoe we leven, worden veel beperkter, omdat we minder voorbeelden kunnen vinden van hoe het anders kan dan wat we al kennen.

Samengevat: het zou een enorme beperking betekenen van informatiestromen, en daarmee een serieuze beperking van vrijheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn echt heel veel dingen op internet die ik meteen zou missen maar het belangrijkste is toch de altijd beschikbare en onuitputtelijke bron van informatie die het net is.
Je hebt als het ware alle bibliotheken ter wereld tot je beschikking en kunt over alle onderwerpen, hoe simpel of ingewikkeld ook, informatie (tekst, foto's, video's) opvragen.

Dus voor mij zou het gevolg zijn dat ik vaker naar de bibliotheek zou gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zouden we miljoenen mensen extra aan 't werk moeten zetten in kantoren als je tenminste ongeveer dezelfde resultaten wilt hebben.
Er wordt dan arbeid onttrokken aan nuttigere zaken. We zouden dus achteruit gaan voor wat betreft de kwaliteit van 't gemiddelde leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er ontstaan spontaan nieuwe "sociale" clubjes in gemeentes:
Googlisten(speurneuzen), nieuwsgroepen(uitwisselen van achtergronden achter het nieuws), dating, pornoclubjes, blogggers met wekelijkse printuitgave per lid, beleggingsclubjes. Kortom het wordt allemaal een stuk gezelliger. Want we zien elkaar weer eens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thuis werken is dan niet meer mogelijk, Meer verkeer op de weg. nog meer files een nog groter milieu probleem.
De betalingen bij de supermarkt moeten contant worden gedaan. (alhoe wel ik weet niet of 't mogelijk is om via de telefoon lijn dat soort betalingen te sturen) wel is de wachttijd langer bij supermarkten mc.donalds noem maar op!

heel veel systemen zullen moeten worden ge-downgrade, wat ontiegelijk veel gaat kosten ;)!! internet is een luxe. maar ook een Besparing op kosten en 't milieu lekker zo laten :)! ik zeg glasvezel en snel!

maar dat is dan weer uit eigen belang. (usenet) :D!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thuiswerken is wel degelijk mogelijk als je je laptop meeneemt. Hooguit wat omslachtiger.
De betalingen bij de supermarkt waren al mogelijk voordat internet in zwang raakte; dat liep (en loopt nog steeds vaak) via de ouderwetse telefoonlijn.
Veel systemen zullen idd aangepast moeten worden.
Milieubesparing? Ik vraag me af of de voordelen opwegen tegen de nadelen van de energieslurpende datacentra en miljoenen PC’s om het hele internet overeind te houden (en te gebruiken)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar heb je inderdaad ook een punt.. maar zodra dat is opgelost met groene stroom is dat ook iets om achterwege te laten..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan niet thuiswerken zonder internet, dan heb ik geen toegang tot onze software en databases. Nu heb ik dat op dit moment (niet heel rationele kostenbesparing van de baas) ook niet, en dat is een grote ergernis van me.
- Een heleboel bedrijven gaat failliet (alles wat internetdiensten biedt) of moet massaal omscholen;
- Papieren media (kranten, tijdschriften, encyclopedieën) winnen weer iets aan afzet;
- Er komen (nóg) meer reclames op TV;
- De jeugd is radeloos — wat moeten ze zonder YouTube, MSN (Live!, sorry), Hyves, en Twitter?
- 30+ers moeten zich ff aanpassen, maar gaan snel weer over tot de orde van de dag (zoals ze die van 15 jaar geleden kennen);
- 60+ers merken er weinig van;
- Het mobiele netwerk raakt overbelast;
- TNT Post krijgt het opeens weer veel drukker;
- Een alternatief voor internet wordt snel gevonden;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe zie je een 'alternatief voor internet' voor je als dat niet een soort internet is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sja, iets dat erop lijkt, maar niet hetzelfde is. Dat dus bv. niet over TCP/IP loopt, maar bv. via draadloze relay zenders, ik noem maar een dwarsstraat.
Iets dat net zo verschillend is van internet als internet verschillend is van Minitel, bijvoorbeeld. (Minitel was een communicatie- en informatienetwerk via de telefoonlijn dat van eind jaren '70 tot eind jaren '90 op grote schaal gebruikt werd in Frankrijk). Waar ik eigenlijk op doel is dat er zóveel vraag naar zou zijn (lees: zo'n gat in de markt zou vallen), dat er hoe dan ook snel een oplossing voor wordt gevonden.
Dan is de huidige ontwikkelsnelheid van ons mensen eruit.

Heel vroeger konden we kennis en ervaring verspreiden door vertellen.

Toen door schrijven en overschrijven. De slagkracht van een 'gedachtegoed' werd allengs sterker.
(zo sterk dat het geschreven woord als 'het woord van god' werd aangeduid. Bijbel betekent letterlijk boekenrij.)

Een boost wederom door de uitvinding en verspreiding van de boekdrukkunst. Voor die tijd enorme hoeveelheden kennis waren zomaar verkrijgbaar.... Plaats en tijd werden overbrugd...

En die twee dingen: plaats en tijd overbruggen, hebben nog eens een vergelijkbare boost gekregen. Kennis omtrent feiten en ervaringen (ook de negatieve) gaan nu met zo'n enorme snelheid de wereld rond... (alleen deze site al...)

De gevolgen zijn nog nauwelijks te bevatten denk ik. Dus als we nooit zouden kunnen internetten, dan stop je die ontwikkeling.
Hoe zoiets zou kunnen kan ik me dan ook niet voorstellen, anders dan tijdelijk en lokaal (stroomstoringen).