Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom ontvang ik geen bericht retour wanneer een e-mail niet kan worden afgeleverd?

De laatste tijd is het al een aantal malen voorgekomen dat mijn e-mail bij de ontvanger niet bleek te zijn aangekomen. Ik kan mij herinneren dat ik eerder altijd keurig een berichtje kreeg met de reden waarom de e-mail niet kon worden afgeleverd (undelivered mail returned to sender b.v. bij een volle mailbox). Ik heb vanochtend de proef op de som genomen en een e-mail gestuurd naar een niet bestaand mailadres. En mijn vermoeden blijkt waarheid. Ik ontvang geen berichtje terug dat de mail niet kon worden afgeleverd. Dit is erg vervelend, want je bent in de veronderstelling dat verzending correct heeft plaatsgevonden, terwijl dit niet het geval blijkt te zijn.

13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jouw spamfilter filtert die retour-berichten uit, óf de betreffende mailserver benantwoord bewust niet. Daar kan een goede reden voor zijn: het genereert nl. extra mailverkeer. Zulks kan gedaan worden als een bedrijf bijv. een keer veel is aangevallen (digitaal). In elk geval, in dat laatste geval is er niks aan te doen (anders dan contact opnemen met de technici van de betreffende mailserver).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding