Hoe kun je een ip-adres traceren ?

Ik had voorheen een virusscanner (geloof norton) die bij de firewall een optie had om ip-adressen te traceren.
Bestaat er een los programma dat dat ook kan ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (4)

Als je je eigen Ip adres bedoelt dat van je eigen computer dus.

doe je start dan zoek je netwerk en klik je rechts er op en dan eigenschappen.

dan zie je je internet verbinden staan je klikt op status weergeven en dan krijg je een windows in die windows klik je op details daarin staat je ip namelijk :
IPV4 IP adres
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. cmd {enter}
4. tracert 129.42.38.1
Nu ben je ibm.com aan 't traceren!

Toegevoegd na 51 seconden:
Dit kan ook:
1. Start
2. (Uitvoeren.)
3. cmd {enter}
4. tracert ibm.com {enter}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt weten van wie een IP adres is, kun je hier kijken: http://www.db.ripe.net/whois

Je vindt hier echter enkel de informatie van de ISP (internet aanbieder) van het betreffende IP. Persoonlijke contactinformatie wordt enkel met toestemming van de rechter vrijgegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk op
www.spyderweb.nl
of
www.voelspriet.nl