Google je je eigen naam wel eens?

Ik betrap me er zelf wel eens op dat ik mijn eigen naam invoer in www.google.nl. Doen jullie dit ook? Waarom doen 'we' dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Antwoorden (25)

ja..om te weten of er al dirt op staat ;-)

mijn ex heeft een keer zonder mijn toestemming mij op een genealogie site gezet..als aangetrouwde aan ZIJN familie...daar kwam ik achter via mezelf googlen, ik heb uiteraard direct contact opgenomen met de beheerders van de site.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dit wel eens ja...

Gewoon uit nieuwsgierigheid wat ik over mezelf zou kunnen vinden. En wat anderen dus over mij zouden kunnen vinden...

Maar ben vooralsnog niet heel erg veel schokkends tegen gekomen...

Maar probeer 'wieowie.nl', of 'voelspriet.nl' eens. Dat is nog gedetailleerder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat wel eens.
En wel hierom: Ik wil niet voorkomen op het internet.
Ik wil niet 'Googlebaar' zijn. Dat is me niet helemaal gelukt, maar ik doe mijn best.
AWM
14 jaar geleden
ja ik doe dat wel eens ja om te zien wat zwe nu weer over mij schrijven. blijft altijd wel grappig, ik doe het niet meer zo vaak.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat doe ik wel eens, vooral om te controleren wat er van mij te vinden is op Internet. Gelukkig vind ik dan alleen maar websites waar ik werkelijk zelf op sta. En alleen maar positieve berichten!

Ik kende ooit iemand, wiens naamgenoot een Amerikaanse crimineel was, die in de gevangenis zat... Dat was ook te vinden op Internet.
14 jaar geleden
Ja maar er komen allemaal mensen tevoorschijn die ik niet ben. Ik ben gewoon niet zo bekend op het internet:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Magicegidius;

Natuurlijk, wie niet. Ik krijg dan vrijwel alleen maar hits van een naamgenoot trouwens....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Ik wil toch wel weten of er iets op internet staat wat ik eigenlijk helemaal niet fijn vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan? Het eraf krijgen is een schier onmogelijke taak.
Ja, dat doe ik ook weleens. Om te kijken wat andere mensen voor resultaten krijgen als ze mijn naam zouden googelen.

En er zijn bepaalde dingen die ik wel zou willen laten verwijderen, maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen. (Klinkt overigens spannender dan het is, hoor.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens, als je ergens wil solliciteren weet je zeker dat het bedrijf je naam gaat googlen.
heb dit nog nooit gedaan maar doe het nu eg wel. maar is dit mijn voor naam of fam naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De combinatie. Bedenk hoe iemand die op internet naar jou zou zoeken je zou googlen, en kopieer dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voornaam en achternaam intypen en beginnen met aanhalingstekens om ze als één geheel te zoeken
Ja, soms google ik mijn naam om te weten of er dingen op internet staan waarin ik voorkom. Ik doe dit uit pure nieuwsgierigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu wel...=)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sure, kwestie van online imagomanagement.

Je kunt er tegenwoordig vergif op innemen dat die potentiële werkgever en die date van komende vrijdagavond je zullen googlen, het is wel zo goed om te weten wat ze dan van je vinden, óf van naamgenoten.

Bij het googlen van mijn naam was een tijdlang één van de eerste hits een Kendoo (je weet wel, kinderzeep en snoetenpoetsers) reclamesite waar zogenaamd 'echte' ervaringen van gebruikers op stonden. Stond daar onder mijn naam een reactie van een moeder die helemaal hysterisch gelukkig was over het poepgedrag van haar kind, en daarbij de drollen zeer visueel beschreef.

Ik was destijds aan het daten, dus het was maar goed dat ik mijn dates subtiel kon laten weten dat ik dus geen kinderen had (en dus ook niet die hysterische trien van de tweede google-hit was).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D +1
Doe ik regelmatig om te zien of ik nog anoniem genoeg ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe heet je dan ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dan testen we het even
Je moet toch zelf weten wat er over je bekend is op internet. Ik heb een Google Alert op mijn naam gezet, maar die vindt weinig nieuwe dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor, gewoon kijken wat al bekend is van ons.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, af en toe. Om te kijken hoe en met wat ik te vinden ben, en of er geen dingen staan die niet kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord is niet uniek hier, maar ook ik Google met regelmaat mijn eigen naam om te zien wat er over mij geschreven staat. Ik heb zelf in nogal wat bandjes gespeeld en dat leidt wel tot een flink aantal hits. En met hits bedoel ik dan (helaas) niet in de top 40, maar resultaten in Google. Verder heb ik een zeer klein aantal naamgenoten die ook tot wat hits leiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik google weleens me naam.
En ik vind mezelf ook.
Ik heb een keer mee gespeeld in een film, en dat is op internet gekomen.
Misschien doen mensen het om te kijken of ze beroemde naamgenoten hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ook ik doe het (uiteraard) wel eens. Kijken of alles wat erop staat nog klopt. Ik heb een vrij unieke voor- en achternaam combinatie, dus alles dat ik vind gaat dan ook echt over mij.
Dit heeft er wel toegeleid dat ik een bepaald blogje van mijn site verwijdert heb... stonden iets minder nette dingen in betreffende een mega-frustrerende dag op het werk... ik denk: Stel dat mijn bazen dit ook doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms. En ik kom dan voornamelijk hits over één en dezelfde naamgenoot tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja krijg teveel resultaten ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat had ik wel gedaan ja,waarom?
Ik was gewoon benieuwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, maar dan XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ouwe schaker: http://old.csvn.nl/pics2002/Xinix09.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL, ik kan niet schaken hoor...
Ja, ik google mezelf omdat ik wil weten of ik goed naar voren kom (dwz. bovenste resultaat). Ik ben freelance web developer en ik vind het belangrijk dat mensen me kunnen vinden!

Anderen googlen zichzelf omdat ze nieuwsgierig zijn denk ik. Toen ik nieuwsgierig was en begon te zoeken op mijn eigen naam kwam ik op resultaten van sportwedstrijden waar ik als basisschool-leerling aan mee heb gedaan. Dat vond ik best leuk, dus soms wordt de nieuwsgierigheid beloond!